اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نماینده مردم مهاباد در مجلس:

مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی توسعه یابد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در راستای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گام برداشته شود.

مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی توسعه یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جلال محمودزاده پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از فعالان حوزه گندم، آرد و نان که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق برگزار شد، اظهار داشت: چنانچه در راستای مکانیزه کردن اراضی کشت و زرع گام برداشته شود تحول‌های زیادی در زمینه صرفه‌جویی آب، تولید محصول باکیفیت روی خواهد داد پس می‌طلبد مسئولان در این ارتباط به طور دقیق برنامه‌ریزی کنند.
وی تصریح کرد: قبل از آغاز نهضت سیلوسازی، گندم‌های تولید شده در انبارهای غیراستاندارد و غیرقابل‌استفاده نگهداری می‌شدند ولی امروز به دلیل افزایش تعداد سیلوها، این محصول در شرایط قابل قبول نگهداری شده و به مراکز صنعتی و واحدهای تولیدی عرضه می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته یک سیلو در مهاباد برای نگهداری این محصول استراتژیک احداث شد و به مرحله بهره‌برداری رسید به طوری که در حال حاضر هم یک واحد سیلو در دست احداث است، از این رو در این شهرستان دو برابر ظرفیت تولید، سیلو وجود دارد.
این مسئول به لزوم فرهنگ‌سازی برای استفاده از نان صنعتی نیز اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون 94 درصد نان مورد مصرف مردم به شیوه سنتی تولید می‌شود از این رو باید اصحاب‌رسانه در راستای مزایا و آثار مثبت استفاده کردن از نان صنعتی در جامعه اطلاع‌رسانی کنند تا اقشار مختلف مردم به آن گرایش پیدا کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بعضی کشاورزان از مراکز مختلف تسهیلات بانکی دریافت کردند ولی در زمان تعهد شده نتوانستند آن را پرداخت کنند از این رو در بودجه سال جاری برای تسهیل بازپرداخت تمهیداتی اتخاذ شده است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی به تصویب اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه این دریاچه هم‌اکنون در شرایط بحرانی قرار دارد در مجلس اعتباراتی برای اجرای پروژه‌های مختلف در راستای نجات آن به تصویب رسیده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول