اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی بوشهر خبر داد:

آبیاری 95 هزار اصله نخل در تل‌سبز دشتستان

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از آبیاری همزمان 95 هزار اصله نخل در منطقه تل‌سبز دشتستان خبر داد.

آبیاری 95 هزار اصله نخل در تل‌سبز دشتستان
سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: شرکت آبیاری استان بوشهر در سال جهاد اقتصادی با تلاش بیشتر برای آبرسانی به مناطق مختلف کشاورزی در استان فعال است و از تمام منابع آبی بوشهر به نحو مطلوب بهره می‌بریم.
وی افزود: در چند سال گذشته شاهد بروز پدیده خشکسالی در استان بوشهر و جنوب کشور بودیم و این مسئله موجب ایجاد مشکلاتی در تامین آب کشاورزی شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: بارندگی‌های روزهای اخیر در شهرستان‌های مختلف استان ارزش و اهمیت بسیار زیادی داشته و امیدواریم این بارندگی‌ها ادامه داشته باشد تا با کمبود منابع آبی روبه رو نشویم و بتوانیم دوره‌های آبیاری را طبق برنامه انجام دهیم.
موسوی تصریح کرد: از 18 مهر امسال، آبیاری نخیلات دشتستان آغاز شده و بر اساس برنامه زمان‌بندی این امر در حال انجام است.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر از آبیاری همزمان 95 هزار اصله نخل در منطقه تل‌سبز دشتستان خبر داد و گفت: ظرفیت آبیاری کانال تل‌سبز هم‌اکنون 400 لیتر در ثانیه است و تا 48 ساعت آینده به یک متر مکعب در ثانیه می‌رسد.
موسوی اذعان داشت: بیش از 95 هزار اصله نخل تحت پوشش این کانال آبیاری می‌شوند و آبیاری این نخیلات 20 روز به طول خواهد انجامید.
وی اضافه کرد: برای بهبود وضعیت آبیاری در منطقه آبپخش و دشتستان و اراضی کشاورزی سعدآباد و دالکی، بازسازی و بهسازی کانال‌ها را در دستور کار داریم که به فضل خدا در این عرصه به نتایج خوبی برسیم.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر افزود: بدون تردید تنها راه درآمد این شرکت برای خدمت‌رسانی به کشاورزان، دریافت آب‌بهاست و از نخلداران انتظار داریم تا با پرداخت به‌موقع آب‌بهای نخیلات خود، این شرکت را در خدمات‌رسانی بیشتر به کشاورزان یاری کنند.
موسوی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از نخیلات استان بوشهر در دشتستان استقرار دارند و باید برای کیفیت‌بخشی به محصولات و بهبود بازار خرما نسبت به تامین آب کافی برای نخیلات اهتمام ورزیم و در سال جاری در این راستا گام‌های بزرگی برداشته شده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول