اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فصل چهارم سفرنامه دولت به بام ایران؛

خلیج فارس فلات مرکزی ایران را آبیاری می‌کند/هنوز هم مسئول آب چهارمحال و بختیاری هستم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: تا پایان امسال دو طرح آبرسانی عظیم خلیج فارس و دریای مازندران به‌منظور پاسخگویی به نیازهای آبی بخش مرکزی کشور اجرایی می‌شود.

خلیج فارس فلات مرکزی ایران را آبیاری می‌کند/هنوز هم مسئول آب چهارمحال و بختیاری هستم
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمود احمدی نژاد پیش ازظهر امروز در جمع مردم ولایت‌مدار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه سازندگی ایران عزیز رسالت اصلی مسئولان است، اظهار داشت: اجداد ما و پدران ما، صدها سال در راه حفظ و آبادانی و عزت و فرهنگ ایران که الهی است تلاش کردند.
وی با بیان اینکه امروز امانت را از این بزرگان و پیشینیان تحویل گرفته‌ایم و باید آبادتر و عزیزتر به نسل‌های بعدی بسپاریم، افزود: امروز ماموریت ما ساختن ایران است، عدالت محور اصلی است و همه باید آن را مطالبه و به آن عمل کنیم، چراکه اگر عدالت باشد همه سرزمین‌ها آباد خواهد شد و همه بهره‌مند خواهند شد، البته عدالت دشمنان فراوان دارد و شیطنت‌ها و ناجوانمردی‌های بسیاری را از مستکبران عالم تا امروز که زیاده‌خواهان می‌خواهند بیش از حق خود بهره‌مند شوند را نظاره‌گر بوده است. 
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه دولت با همه وجود در خدمت ساختن کشور است، گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای ساختن ایران این است که عزم عمومی بسیج شود و همه دست به دست هم بدهیم و به ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان ایران ‌زمین بیاندیشیم.
وی با بیان اینکه وجود تعداد زیادی از جوانان عزیز بزرگ‌ترین سرمایه برای کشور است، گفت: اگر در این بین عده‌ای از جوانان عده‌ای بیکار باشند باید با ایجاد اشتغال بیکاری را از ایران عزیز و این استان ریشه‌کن کنیم.
احمدی نژاد در ادامه با اشاره به مصوبات سه سفر گذشته به این استان، گفت: طی سه سفر دولت به این استان 594 مصوبه برای استان به تصویب رسید که از این تعداد، 255 مصوبه اجرایی شده و 193 مصوبه در حال اجرا و 146 مصوبه هم هنوز کار شروع نشده است.
رئیس جمهور بر ضرورت علت یابی مصوبات اجرایی نشده در این استان، گفت: در جلسه دولت 146 مصوبه اجرایی نشده دولت را بررسی می‌کنیم، تا علت عدم اجرایی شدن این مصوبات مشخص شود.
وی تأکید کرد: عزم دولت بر اینست که تمام مصوبات قبلی دولت در همین دولت اجرایی و عملیاتی بشود و هیچ یک از قدم‌های این دولت روی زمین نخواهد ماند.
احمدی نژاد با اشاره به اجرای چهار طرح بزرگ آبرسانی به این استان، گفت: این دولت یک دولت عدالت‌محور است و تا روزی که سکان این دولت را بر دست دارم بر اجرای عدالت ایستادگی خواهم کرد. 
وی با اشاره به پروژه‌های آبرسانی این استان‌ گفت: طرح‌های انتقال آب از این استان در شرایطی اجرایی خواهد شد که در گام نخست نیاز استان به آب تامین بشود و بعد آب را به استان‌های دیگر انتقال خواهیم داد.
احمدی نژاد با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در حال اجراست، گفت: من هنوز هم مسئول آب استان هستم.
رئیس جمهور اظهار داشت: دو طرح آبرسانی عظیم را همین امسال آغاز خواهیم کرد، یکی طرح انتقال آب از خلیج فارس و دیگری از دریای مازندران است که این دو طرح به‌منظور پاسخگویی به نیازهای آبی بخش مرکزی کشور اجرایی می‌شود.
وی در ادامه از تصویب پروژه آزاد راه شهرکرد در جلسه دولت خبر داد و گفت: تاکنون 40 کیلومتر از این پروژه اجرایی نشده است که در این نشست راهکارهای تسریع در تکمیل این پروژه بررسی خواهد شد.
احمدی نژاد با اشاره به اجرای پروژه راه‌آهن این استان و اتصال به خط ریل کشور، گفت: این پروژه به زودی وارد شهرکرد و به سمت استان خوزستان ادامه خواهد یافت.
وی اجرای پروژه‌های آبیاری مدرن در سطح مزارع کشاورزی را از دیگر طرح‌های ضروری در کشور اعلام کرد و گفت: برهمین اساس دولت برای اجرای طرح آبیاری‌ مدرن نیازمند مشارکت کشاورزان است، دولت 85 درصد یارانه این طرح را پرداخت خواهد کرد و مابقی را نیاز خود کشاورز باید تأمین کند.
رئیس جمهور هدف عمده از اجرای این طرح را دستیابی به اهداف توسعه کشور دانست و گفت: با اجرای این طرح‌ها این استان را به یک استان نمونه تبدیل می‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به طرح سرشماری نفوس و مسکن در کشور، گفت: در سطح کشور از پنج سال آینده دیگر نیاز به سرشماری میدانی نداریم و با توسعه دولت الکترونیک دیگر به این شکل اطلاعات را جمع آوری نمی‌کنیم.
احمدی نژاد با تشکر از همکاری و مشارکت بسیار خوب مردم ایران در اجرای این طرح، گفت: طبق برآوردها تنها 10 درصد از مردم در محل کار و یا خانه حاضر نبودند، که برهمین اساس یک بار دیگر تمام شهرها و روستاها مرور خواهد شد و آنهایی که نبودند در این دوره تکمیلی همکاری لازم را داشته باشند تا آمارها دقیق باشد و بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول