اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار همدان:

آبیاری تحت فشار فرصتی طلایی برای کشاورزان است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: آبیاری تحت فشار، فرصتی طلایی برای کشاورزان است.

آبیاری تحت فشار فرصتی طلایی برای کشاورزان است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن‌ قهرمانی‌مطلق پیش از ظهر امروز در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی اظهار داشت: در جلسات کارگروه اقتصاد و کشاورزی باید تلاش شود تا از بهره‌برداران و مسئولان مرتبط دعوت به عمل آید تا برای اعلام مسائل و مشکلات موجود خود در جلسه حضور یابند.
وی افزود: آبیاری تحت فشار فرصتی طلایی برای کشاورزان است تا بتوانیم از آبیاری سنتی و غرقابی به سمت آبیاری مکانیزه حرکت کرده و در این راستا باید از بوروکراسی اداری کم کرده و مردم را سرگردان ادارات نکنیم.
فرماندار همدان خاطرنشان کرد: طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها طرحی بسیار پویا است که هم‌اکنون نیز در برخی بخش‌ها در حال پیگیری است.
مسئول آب و خاک جهادکشاورزی همدان نیز گفت: در همدان یک هزار و 570 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق وجود دارد که از این تعداد 896 حلقه چاه دارای برق و 590 چاه غیر مجاز است.
حسن عمانی افزود: همچنین همدان دارای 153 قنات، 762 دهنه چشمه و 11 بند مانع انحرافی، 240 استخر ذخیره آب و 154 کیلومتر پوشش کانال بتنی و سنگی است.
مسئول آب و خاک جهادکشاورزی همدان خاطرنشان کرد: در سفر اخیر هیئت دولت به همدان سقف تسهیلات آبیاری تحت فشار برداشته شده و تا حد توان موجود امکان ارائه تسهیلات آبیاری قطره‌ای حاصل شده است.
وی بیان کرد: کشاورزان به منظور دریافت تسهیلات آبیاری قطره‌ای می‌توانند 15 درصد تسهیلات را از آورده خود و 85 درصد از تسهیلات را به صورت بلاعوض دریافت کنند و تنها به چاه‌هایی مجوز داده می‌شود که حتماً اقدام به استفاده از آبیاری بارانی کنند.
عمانی تصریح کرد: کشاورزان متقاضی می‌توانند از طریق مراکز خدماتی درخواست کتبی خود را به همراه مدارک شناسایی و سند زمین به انجمن‌ صنفی شرکت‌های آبیاری تحت فشار که 32 واحد هستند ارجاع دهند تا نسبت به ارائه تسهیلات مورد نظر اقدامات لازم انجام شود.
وی در پایان گفت: تاکنون توانسته‌ایم در 28 روستای همدان کلاس‌های ترویجی برگزار کنیم اما متأسفانه در بحث باغداری و آبیاری قطره‌ای تاکنون باغداران استقبال کمی‌ داشته‌اند ولی در بخش زراعت و کشاورزی مراجعه بسیار خوب است و هم‌اکنون یک‌هزار و 51 هکتار در دست انجام قرار دارد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول