اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری بوشهر خبر داد:

افزایش 3 برابری حجم آب شبکه آبیاری دالکی در دشتستان

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر گفت: پس از بارش‌های پاییزی در استان‌های بوشهر و فارس شاهد افزایش سه برابری حجم آب شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر بوده‌ایم.

افزایش 3 برابری حجم آب شبکه آبیاری دالکی در دشتستان
سید مهدی موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: آبیاری اراضی کشاورزی از مهم‌ترین عواملی است که تاثیر بسزایی در افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی دارد.
وی افزود: شهرستان دشتستان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی استان است و مسئولان همواره در راستای بهبود وضعیت کشاورزی شهرستان و رسیدگی و رفع مشکلات کشاورزان گام برداشته‌اند.
موسوی با بیان اینکه نیمی از مردم شهرستان دشتستان فعالیت کشاورزی دارند، عنوان داشت: باید از تمام توان و ظرفیت برای پیشرفت و توسعه کشاورزی استان بوشهر استفاده کنیم تا شاهد بهبود وضعیت معیشتی مردم ولایتمدار دشتستان باشیم.
این مسئول بیان داشت: پس از وقوع نخستین بارش پاییزی در استان‌های بوشهر و فارس شاهد افزایش سه برابری حجم آبیاری شبکه‌آبیاری دالکی و بخش سعدآباد بودیم.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اضافه کرد: در روزهای پس از بارندگی حجم آب موجود در کانال آبیاری دالکی سعدآباد از سه متر به 10 متر افزایش یافت و این امر زمینه مسرت و شادمانی کشاورزان را فراهم آورد.
موسوی متذکر شد: آب ناشی از این سیلاب حاوی مواد مغذی فراوانی بود و کشاورزان منطقه سعدآباد تمایل زیادی به استفاده از این آب برای آبیاری اراضی کشاورزی و نخیلات خود داشتند.
وی ادامه داد: با توجه به تقسیم کانال آبیاری حاج مهدی بخش سعدآباد به چهار قسمت مساوی آبیاری هر قسمت در مدت 20 روز انجام می‌شد و با وقوع سیلاب ناشی از باران دبی آب ورودی به این شبکه آبیاری افزایش یافت و با مدیریت صحیح منابع آبی توسط ماموران و کارشناسان شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر نهایت استفاده را از سیلاب بوجود آمده در راستای آبیاری مطلوب نخیلات منطقه کردند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر اذعان داشت: ظرفیت کانال آبیاری اصلی حاج مهدی در شبکه دالکی 12.5 متر مکعب در حالت پیک است و با بارش باران شاهد افزایش این میزان بوده‌ایم.
موسوی ابراز امیدواری کرد: در صورت تداوم باران در استان بوشهر با توجه به محدودیت منابع آبی در استان بوشهر ان‌شاالله مشکلات توزیع آب در اراضی کشاورزی و نخیلات تا حدود زیادی برطرف می‌شود.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر خاطرنشان کرد: از کشاورزان می‌خواهیم آب‌بهای نخیلات خود را به موقع پرداخت کنند و این امر در افزایش راندمان فعالیت این شرکت در افزایش راندمان عملکرد و تعمیر و نگهداری بسیار مفید است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول