اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس جهادکشاورزی همدان خبر داد:

برگزاری اقدامات ترویجی آبیاری در 28 روستای بخش مرکزی

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: جلسات ترویج آبیاری در 28 روستای بخش مرکزی برگزار شد.

برگزاری اقدامات ترویجی آبیاری در 28 روستای بخش مرکزی
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان جواد رشیدی پیش از ظهر امروز در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی کشاورزی اظهار داشت: اقدامات ترویجی آبیاری در 28 روستای بخش مرکزی همدان انجام شده و بیش از 500 اطلاعیه نیز برای آموزش بهره‌برداران چاپ و اقدام به نصب بنر در مکان‌های مورد نظر نیز کرده‌ایم.
وی افزود: در همدان 30 هزار هکتار باغ و زمین مستعد به منظور آبیاری تحت فشار وجود دارد که از این مقدار، آبیاری تحت فشار 13 هزار هکتار انجام و آبیاری 17 هزار هکتار نیز باقی مانده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: پیش از سال 85 تاکنون دارای 2 هزار و 36 حلقه چاه غیر مجاز حفر شده هستیم که در ردیف اخذ مجوز قرار دارند.
رئیس مرکز تولیدات گیاهی شهرستان همدان نیز گفت: ماهانه جلسات بررسی مشکلات و مسائل گلخانه‌داران برگزار شده و توانسته‌ایم قیمت تجهیزات گلخانه‌ای در مصرف سوخت را اصلاح کنیم که در این راستا گلخانه‌هایی که از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند، می‌توانند از تسهیلات بهینه‌سازی 4 درصدی به منظور گازکشی گلخانه خود استفاده کنند.
محمد بحیرایی افزود: 30 درصد از هزینه‌های سوخت گلخانه‌ها پرداخت شده و مابقی نیز تا اسفند ماه سال جاری پرداخت می‌شود که در این راستا گلخانه‌ها نیز دارای مشکلاتی هستند که می‌توان آن را با مدیریت بهینه برطرف کرد.
وی بیان کرد: تجهیزات و سازه‌های گلخانه‌ای فرسوده شده و باید نسبت به تجهیز سازه‌ها اقدام شود و گلخانه‌ها تاکنون اقدام به تشکیل اتحادیه‌ای به منظور حل مشکلاتشان نکرده‌اند.
وی در پایان گفت: گلخانه‌ها به عنوان پیشگامان صرفه‌جویی در مصرف انرژی باید حمایت شده و مدیریت مطلوبی برایشان در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول