اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌شرقی خبر داد:

اختصاص 275 میلیارد ریال برای آبیاری تحت فشار در آذربایجان‌ شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از اختصاص 275 میلیارد ریال برای آبیاری تحت فشار در استان خبر داد.

اختصاص 275 میلیارد ریال برای آبیاری تحت فشار در آذربایجان‌ شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در جلسه‌ای که به منظور ارتقای نقش ناظران باغبانی با حضور مدیران مربوط به این بخش در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه ناظران باغبانی در توسعه نوین باغات استان نقش عمده‌ای دارند، گفت: فارغ‌التحصیلان کشاورزی به عنوان سرمایه‌های بالقوه این بخش می‌توانند با ورود به عرصه، ضمن حفظ کاربری اراضی کشاورزی، در توسعه جهشی و پرشتاب این بخش نقش عمده‌ای ایفا کنند.
وی با اشاره به واگذاری اراضی پایاب سدهای استان به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی افزود: در سال‌جاری 275 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای توسعه آبیاری تحت فشار تصویب شده است که از این میزان مبلغ 85 میلیارد و 400 میلیون ریال تخصیص یافته و کشاورزان می‌توانند با بهره‌مندی از این اعتبارات و احیای اراضی کشاورزی و توسعه باغات با طرح آبیاری تحت فشار و استفاده بهینه از آب‌های موجود تحول عظیمی در این بخش ایجاد کنند. 
محمدیان با اشاره به اینکه 224 هزار هکتار از اراضی پایاب سدهای استان قابلیت تبدیل به آبیاری تحت فشار را دارد افزود: سازمان‌های جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای و همچنین فرمانداران استان متعهد شده‌اند سالانه در 42 هزار هکتار از اراضی استان آبیاری تحت فشار را اجرا و در طول پنج سال این میزان اراضی را به آبیاری مدرن تبدیل کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در  شهرستان‌های استان در مجموع 3 هزار و 762 نفر ناظران فنی در قالب شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی فعالیت می‌کنند، گفت: تلاش می‌کنیم با واگذاری امور کشاورزی به بخش خصوصی اشتغال فارغ‌التحصیلان کشاورزی را قانونمند و ساماندهی کنیم.
ایوب ایرانیفام با اشاره به اینکه برای ایجاد گلخانه‌ها و صدور پروانه به فارغ‌التحصیلان محدودیتی وجود ندارد، افزود: به فارغ‌التحصیلانی که در توسعه صنعت گلخانه‌ای استان ورود پیدا کنند با اعطای تسهیلات و زمین حمایت می‌شوند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول