اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه رامسر:

بسیج یک لباس خاص نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: بسیج یک لباس خاص نیست هر چند که آن لباس خاص نیز بسیار مورد احترام است بلکه بسیج مجموعه‌ای از تفکرات است و امروز در دنیا شاهد رویکرد جوانان به سمت این تفکر هستیم.

بسیج یک لباس خاص نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رامسر با گرامیداشت هفته بسیج به تشریح شبه‌هایی که اهل سنت بر شیعیان وارد می‌کنند پرداخت و ابراز داشت: یکی از اتهاماتی که بر شیعه وارد می‌کنند این است که شیعه اهل غلو بوده و به شدت در این زمینه مانور می‌دهند و این در حالی است که بر اساس اعتقادات ما در دین اسلام غلو کردن حرام است.
وی اظهار داشت: اهل تسنن که خود این ایراد را بر شیعیان وارد می‌کنند، در کتاب‌های مختلف خود از ابوبکر و خلفای دیگر خود به شدت مبالغه کرده و ما شاهد آن هستیم.
باقرزاده اضافه کرد: ارتباط با علم غیب و آگاهی شیعیان از مصادیق غلو محسوب نمی‌شود.
این مسئول در ادامه در مورد بسیجیان گفت: بسیجیانی که در طول دوران انقلاب اسلامی همواره از خود ایثار و از خودگذشتگی نشان دادند، امروز باید ثبات قدم داشته و در واقع بسیجی امروز باید ثبات قدم خود را به نمایش بگذارد.
‌وی با بیان اینکه بسیج یک مجموعه بسیار بزرگ به لحاظ جمعیتی در کشور ما است، اذعان داشت: بسیج یک لباس خاص نیست هر چند که آن لباس خاص نیز بسیار مورد احترام است بلکه بسیج مجموعه‌ای از تفکرات است و امروز در دنیا شاهد رویکرد جوانان به سمت این تفکر هستیم .
امام جمعه رامسر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ما ایرانیان به بسیج به عنوان یک شجره طیبه بسیج که به همت امام راحل بنا نهاده شده بود، می‌بالیم، تصریح کرد: اکنون همه دنیا از میوه‌های آن بهره‌برداری می‌کنند.
‌امام جمعه شهرستان رامسر در بخش دیگر سخنان خود  اشاره به انفجار اخیر در یکی از پادگان های نظامی اطراف تهران گفت: در این انفجار جمعی از سرداران ارزشی سپاه به شهادت رسیدند که البته این به منزله از دست دادن این سرمایه‌های ارزشمند نیست و آنها با خون پاک خود موجبات آبیاری در درختی تنومند را فراهم کرده‌اند تا جوانان ما را به این راه سوق دهند.
‌وی همچنین به آثار و برکات روز مباهله اشاره کرد و گفت: این روز نیز سندی ارزشمند برای شیعیان بوده و جوابی محکم ‌برای آنانی است که شیعیان را متهم به غلو کردن می‌کنند.
 
*انتقاد از شرکت در مجالس مختلط
‌وی در مورد استحکام خانواده نیز گفت: استحکام خانواده در دین اسلام بسیار سفارش شده و خانواده‌هایی که با وجود مسلمان بودنشان فرهنگ غربی را بر فضای خانواده خود حاکم کرده‌اند قطعا به نابودی کشیده می‌شوند.
‌باقرزاده در بخش پایانی سخنان خود از مجالس و جشن‌های مختلط به شدت انتقاد کرد و گفت: در برخی از این محافل بیشتر شرکت کنندگان نام شیعه را نیز به دوش می‌کشند و با صرف مشروبات الکلی و مختلط بودن زن و مرد در این مجالس ادعای روشنفکری می‌کنند ولی همه آنهایی که در این گونه مجالس شرکت می‌کنند چه آنهایی که از مشروبات الکلی استفاده کنند و یا نکنند گناهکار هستند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول