اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون اول قوه قضائیه:

آمریکا با حضور سپاه هیچگاه جرأت ‌پیاده کردن آمال آلوده خود را پیدا نخواهد کرد

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه با اشاره به سیا‌ه‌نمای‌‌هایی کاخ سفید علیه سپاه گفت: آمریکا با حضور سپاه هیچگاه جرات ‌پیاده کردن آمال آلوده خود را پیدا نخواهد کرد.

آمریکا با حضور سپاه هیچگاه جرأت ‌پیاده کردن آمال آلوده خود را پیدا نخواهد کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش بزرگ استانی "ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا" در اردبیل اظهار داشت: خداوند متعال به انسان‌ها و بشریت نعمت‌های بسیاری را ارزانی کرده است که هرگز یارای شمارش آن را نداریم.
وی گفت: برای هیچ یک از نعمت‌های الهی جز دو نعمت رسالت و امامت بر گردن امت منتی نگذاشته است چرا که نعمت رسالت و نعمت امامت نعمت بزرگ هدایت بشری است که همچنان نیز شاهد استمرار این نعمت‌های بی‌پایان هستیم.
رئیسی از ولایت به عنوان جامع بین امامت و رسالت یاد کرد و افزود: اگر این نعمت عظمای الهی نبود انسان با سایر موجودات هیچ تفاوتی نداشت چرا که نباید زندگی بشریت را در ظواهر، مادیات و رفاهیات خلاصه کنیم.
این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تفاوت انسان را با سایر موجودات در جایگاه خلیفة‌الهی او برشمرد و اظهار داشت: خلیفه کسی است که کار خدایی می‌کند و این تعریف از بشریت هیچ سازگاری با منطق غرب از انسان که آن را تا حد حیوان تنزل داده است ندارد.
وی به تعریف متفاوت از انسان و مبنا قرار دادن آن از فرهنگ قرآن کریم اشاره کرد و افزود: قرآن تنها نطق را فصل‌الخطاب انسان بودن نمی‌داند بلکه در قرآن از انسانیت انسان سخن به میان می‌آید به گونه‌ای که خداوند به صراحت اعلام می‌کند که قبل از خلقت انسان ویژگی‌های انسانیت را شکل داده و رقم زده به طوری که اول انسانیت انسان مطرح است سپس خلقت او بیان می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با بیان اینکه آفرینش انسان نیز شامل دو قسم آفرینش جسم و جان است، تصریح کرد: در این آفرینش نیز اولویت با نظام تعلیمی است به طوری که جان و روح انسان باید بر جسم فناپذیرش مسلط باشد.
معاون اول رئیس قوه قضاییه از ولی فقیه به عنوان جان بشریت یاد کرد و گفت: نبی مکرم اسلام، ائمه اطهار و ولایت فقیه جان ماست و همه جان‌ها نیز باید فدایی مرتبت علی (ع) قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیسی اظهار داشت: وجود نبی مکرم اسلام شئوناتی دارد که شامل تمام شئون الهی و ربانی است و اگر خلیفه و حجت حقی نیز برای هدایت بشر از سوی خداوند برگزیده شده است نبی مکرم اسلام، ائمه اطهار و در عصر غیبت نیز ولی فقیه است تا بتوانند بشریت را راهبری کند.


*نقش آیت‌الله خامنه‌ای در تثبیت ولایت فقیه‌

معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: مقام معظم رهبری در تثبیت ولایت فقیه نقشی بی‌بدیل داشته است.
‌حجت‌الاسلام سید ‌رئیسی ‌اظهار داشت: پیام انقلاب اسلامی پیامی منطبق بر فطرت پاک بشری است.
وی تصریح کرد: فطرت حق‌جو، خداجو، عدالت‌خواه و پاک بشری امروز پیام دین نبی مکرم اسلام، غدیر، ولی فقیه و دیگر ارزش‌های اسلامی را دریافت کرده است و روز به روز شاهد جلب و جذب بسیاری از انسان‌های آزادیخواه به مفاهیم مکتب اسلام هستیم.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشیاری تمام این فطرت‌ها را مخاطب خود قرار داده و در تمام سخنرانی‌های خود بشر آزادیخواه را به علم و تدین و عبودیت دعوت می‌کند.
این مسئول به دوره‌های مختلف انقلاب اسلامی و تقسیم‌بندی چهار دهه گذشته نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دهه اول دهه تاسیس انقلاب، دهه دوم دهه تثبیت انقلاب اسلامی،‌ دهه سوم انقلاب دهه توسعه و دهه چهارم نیز به نام دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده است.
رئیسی ادامه داد: در چهار دهه گذشته امام راحل و رهبر معظم انقلاب سعی کردند تا ساختار نظام اسلامی بر اساس ولایت فقیه را تحکیم و استوار کنند و با شکل دادن نهادهای همسو با اهداف جمهوری اسلامی ایران به قوام و پایداری نظام اسلامی کمک کنند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به نقش بی‌بدیل مقام معظم رهبری بعد از رحلت امام راحل در تثبیت نظام ولایت فقیه اشاره کرد و ابراز داشت: امام راحل در دو دهه اول بعد از تاسیس، در تثبیت احکام نورانی اسلام و ارزش‌های اصیل در این کشور تلاش کرد به گونه‌ای که با وجود همه هجمه‌های دشمن توانست زمینه اعتلای نظام اسلامی را فراهم کند.
حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در دهه دوم انقلاب دشمن تبلیغات وسیعی را در ناکارآمد نشان دادن نظام دینی ایران انجام داد و به دلیل موفق نشدن به این امر در دوره‌های بعدی نیز توقف پیام و حاکمیت انقلاب اسلامی و در دهه اخیر نیز تلاش برای الگو نشدن ایران را در استراتژی خود قرار داده است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان گفت: در همین راستا استکبار جهانی با همسویی عده‌ای فریب‌خورده داخلی با کارشکنی‌های مختلف سعی کردند از صدور انقلاب اسلامی ممانعت کنند در حالی که امروز غرب چه بخواهد چه نخواهد شاهد الگو شدن ایران در دنیاست.
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در تربیت نفوس مستعد بسیار موفق عمل کرده به طوری که دل‌های پاک و فطرت و ضمیر روشن ملت‌ها آموزه اسلام و پیام انقلاب اسلامی ما را دریافته‌اند.
این مسئول اضافه کرد: دل‌های پاک با پیام مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف تاریخی روشنگری و هدایت شدند و در حقیقت شاهد آماده‌سازی نفوس مستعد بودیم که تربیت شایسته نیز از این ناحیه اتفاق افتاده است.
‌نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان پیام اصلی این انقلاب را آزادی، استقلال و پایبندی به احکام نورانی اسلام یاد کرد و ابراز داشت: در این صدور پیام انقلاب مجمع جهانی اهل بیت و تقریب بین مذاهب باید شایسته و موفق عمل کند تا در این صدور پیام انقلاب خللی به وجود نیاید.

*دنیا برای نمایش بقایای لیبرالیسم در موزه جایی تدارک ببیند

معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: همانطوری که کمونیسم سه دهه گذشته در یک خیز عمومی اضمحلال یافت و امروز جای آن در موزه‌های تاریخی است باید نظام غرب در همین موزه جایی را برای اندیشه لیبرالیسم پیدا کند.
‌حجت‌الاسلام‌ رئیسی گفت: در زمان غیبت کبری مبنای نظام دینی با داشتن دو مشخصه حاکمیت ولی فقیه و توجه به آموزه‌های دینی شکل گرفته است به طوری که ولایت فقیه بنا به فرموده امام راحل تداوم حکومت رسول‌الله است و وصی و جانشین نبی مکرم اسلام و ائمه باید رهبری جامعه را بر عهده بگیرد.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه تمامی روابط اجتماعی باید بر اساس دین و آموزه‌های آن تنظیم شود، خاطرنشان کرد: این دو مشخصه را نه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و نه قبل از رنسانس شاهد بودیم به طوری که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل حقیقی و واقعی چنین رابطه‌ای را که بر اساس دین و آموزه‌های آن تنظیم شده است، مشاهده می‌کنیم.
وی در ادامه سخنان خود ابراز داشت: هدف از آفرینش انسان را تنها پرداختن به خوردن و پوشیدن و گردش و دیگر تفریحات نیست بلکه هدف والاتری از آفرینش انسان مدنظر است که ما با تعریف انسان از دیدگاه قرآن می‌توانیم به ربانی بودن و ارزشمندی جایگاه تک تک انسان‌ها پی ببریم.
رئیسی با اشاره به موضوع گفتمان امامت نایب، تصریح کرد: تمام ائمه هدی جامع شرایط یک گفتمان حقیقی در امامت صالح جامعه بودند به طوری که مردم را بعد از دعوت به خدا و عبودیت الهی به راه راست هدایت کرده‌اند به طوری که تمام شئونات باید بر اساس بندگی و عبودیت شکل بگیرد.
‌عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان برقراری قسط و عدل را دیگر ویژگی نظام اسلامی ولایت‌محور توصیف کرد و ابراز داشت: در نظام اسلامی در کنار اصل عدالت اعتقاد به مکتب انتظار نیز باید مورد توجه قرار گیرد به گونه‌ای که روابط اجتماعی و قانون الهی بر اساس آموزه‌های دینی در جامعه تبیین شود.
معاون اول رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های نظام مبتنی بر ولایت فقیه اشاره کرد و افزود: مردم سالاری دینی در سایه این نظام رقم خورده و بعد از تلاش 400 ساله نظام غرب در مبارزه با اسلام و خداوند و ارزش‌های دینی امروز شاهد به اضمحلال کشیده شدن این نظام پوچ و بی‌بنیان هستیم.
وی با یادآوری اینکه هیچ فقیهی تا کنون منکر اصل ولایت فقیه نبوده است، گفت: دکترین ولایت فقیه را در قرن حاضر امام راحل تبیین و تشریح کرد و ساختار سازی نظام ولایت در دوره اول مجلس خبرگان و به همت آیت‌الله بهشتی شکل گرفت.
این مسئول ادامه داد: غربی‌ها بعد از تئوریکی کردن نظام سکولاریسم تمام تلاش خود را در بی‌بنیان ساختن گفتمان دینی به نمایش گذاشتند اما خیزش‌های اخیر در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا نشان می‌دهد که ماهیت اصیل انقلاب اسلامی به عنوان مکتب مورد حمایت قرار گرفته در مقابل نظام سکولاریسم در حال بسط و گسترش حقیقی است.
این عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: امروز اصول و اندیشه‌های نظام اومانیستی و لیبرالیستی پاسخگوی مطالبات و نیازهای ملت‌ها نیست و به دلیل داشتن ماهیت غلط فلسفی و عقیدتی این اندیشه به بن بست رسیده است و در عمل نیز شاهد افول تفکر اومانیستی و لیبرالیسم و مبنای فکری و فلسفی آنها هستیم که در حال سرنگونی کامل هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،رئیسی ادامه داد: همانطوری که کمونیسم سه دهه گذشته در یک خیز عمومی اضمحلال یافت و امروز جای آن در موزه‌های تاریخی است باید نظام غرب در همین موزه جایی را برای اندیشه لیبرالیسم پیدا کند چرا که افکار آن دیگر به درد بشریت نمی‌خورد.
معاون اول رئیس قوه قضاییه نقش امام و رهبری را در این دوران به ویژه هیاهوهای 30 سال گذشته نظام غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و گفت: نقش ولایت فقیه در بیداری اسلامی ممتاز و بی‌نظیر است.
معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: سپاه غیرتمند ما بازوی توانمند انقلاب اسلامی در حمایت از مستضعفان و ستمدیدگان است.
حجت‌الاسلام رئیسی به هجمه سنگین استکبار جهانی علیه فرماندهان سپاه اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن نمی‌تواند یک تیری را پیدا کند که در کشورهای همسایه همچون سوریه و عراق سپاه ایران شلیک کرده باشد اما معلوم نیست دشمن با این فضاسازی‌های کاذب علیه فرماندهان سپاه قدس دنبال چه ماموریتی است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: ما به صراحت اعلام می‌کنیم سپاه غیرتمند ما بازوی توانمند انقلاب اسلامی در حمایت از مستضعفان و ستمدیدگان است و به رژیم صهیونیستی خبیث و امریکا جرات و فرصت پیاده کردن آمال آلوده خود را نخواهد داد.
این مسئول بیان داشت: سپاه ما هر جا مردم مظلوم و ستمدیده‌ای را در دست نظام‌های استکباری ببیند به یقین از آنها حمایت می‌کند چرا که این سیره علی ابن ابیطالب است که حمایت از مظلوم را به امت توصیه کرده است.
رئیسی کارآمدی سپاه پاسداران و جایگاه ارزشمند فرماندهی کل قوا را دلیل اصلی بر تبلیغات کور و منفی استکبار جهانی توصیف کرد و افزود: ما باید ظاهر زیبا و واقعی از دین اسلام را که هدف آن پناه بودن برای تمام امت‌های اسلامی است جلوه‌گر کنیم تا همه از این انقلاب به عنوان پناه و مرجع یاد کنند.
معاون اول رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: نطق مقام معظم رهبری در همایش‌ها و نشست‌های مختلف به امت‌ها بصیرت و آگاهی در برابر شناخت توطئه دشمن را می‌دهد و این سخنان آن قدر با مفاهیم عالی و دلپذیر بیان می‌شود که یک اتحاد واقعی را در بین امت اسلامی سبب شده است به طوری که امروز فلسطینیان با یک نگرش جدید با تکیه بر قرآن و دین اسلام با فرعون زمان می‌جنگند.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان شاخصه دیگر مقام معظم رهبری را در بیداری امت‌های اسلامی درس دشمن‌شناسی به امت‌های اسلامی اعلام کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در تمام سخنرانی‌های خود چهره دشمن واقعی را به ملت‌های مسلمان نشان داده و از فتنه‌گری امریکا و رژیم صهیونیستی سخن به میان می‌آورد.
رئیسی پرهیز از دعواهای فرقه‌ای و قومی حفظ وحدت امت اسلامی و خنثی کردن ترفندهای نظام غرب را از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری به امت اسلامی اعلام کرد.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: محصول این وحدت حقیقی را در خروج ذلت‌بار امریکا از عراق می‌بینیم که این کار تنها در سایه همدلی مردم این کشور اتفاق افتاده است.
وی تقویت تعقل و تعامل بیان ملت‌های آزادیخواه و دوری از هرگونه تحجر و تعلقات ظاهری را از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری برشمرد.
این مسئول بیان داشت: اهل سنت ارادتمندان واقعی اهل بیت هستند اما دستگاه جاسوسی خبیث انگلیس با تشکیل فرقه وهابیت و بهائیت سعی می‌کند وحدت بین شیعیان و سنی‌ها را بشکند در حالی که همین گروه وهابیت بیشتر از علمای شیعه علمای سنی را کشته است.
رئیسی در ادامه سخنان خود به فعال بودن برخی از جریان‌های دست ساخته انگلیس و امریکا و رژیم صهیونیستی در جلوگیری از گسترش موج عظیم بیداری امت‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در تمام سخنرانی‌های خود دعوت به احیای ارزش‌های انسانی، اسلامی و کرامت ملی را مورد یادآوری قرار داده و از امت‌های اسلامی خواسته زیر پرچم اسلام و در تحقق احکام نورانی آن متعهد و همدل حرکت کنند.
این عضو مجلس خبرگان ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه را از دیگر توصیه‌های مقام معظم رهبری به امت‌های اسلامی اعلام کردو افزود: راه نورانی ملت ایران راهی تسلیم‌ناپذیر است که در سایه ولایت فقیه هرگز تصور ذلت و خواری برای آن امکان‌پذیر نیست.
‌نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان در پایان سخنان خود به نقطه مشترک تمام خیزش‌های منطقه اعم از آزاد زیستن، آزاد اندیشه‌کردن، مبارزه با دشمنان اشاره کرد و ابراز داشت: اینها در سایه حضور با بصیرت ملت و پایبندی به مسیر ولایت فقیه تحقق یافته است.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول