اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پروفسور خدادوست:

چشم‌پزشکان ایرانی چیزی کمتر از پزشکان آمریکایی ندارند

خبرگزاری فارس: فوق تخصص چشم پزشکی مراکز دانشگاهی داخل و خارج از ایران گفت: ایران امروز با دست یافتن به پیشرفته‌ترین امکانات در چشم پزشکی کمتر از متخصصان آمریکا نیست.

چشم‌پزشکان ایرانی چیزی کمتر از پزشکان آمریکایی ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل پروفسور علی‌اصغر خدادوست پیش از ظهر امروز در دیدار استاندار اردبیل در باب راه‌اندازی مرکز تخصصی چشم پزشکی در سرعین اظهار داشت: سال 53 که برای اخذ مدرک تخصصی رشته چشم پزشکی به آمریکا رفتم با وضعیت فعلی که پیشرفت‌های گوناگونی را در این رشته شاهد هستیم متخصصان کشورمان ایران توانسته‌اند همپا با چشم‌پزشکان متبحر دنیا به علوم و فنون روز آمد مجهز شوند.
وی ابراز داشت: بر اساس عرق ملی در سال‌های حضورم در بیمارستان‌های کشورهای اروپایی و امریکایی این تلنگر در من زده شد که چرا ایران نباید در این رشته به پیشرفت‌های روز افزون دست پیدا کند به همین خاطر با مراجعه به ایران و راه‌اندازی دانشکده‌های مختلف چشم پزشکی سعی کردیم تا تجربیات و حاصل آنچه از عمرم بود در اختیار جوانان علاقمند به این رشته قرار دهم.
این فوق تخصص چشم پزشکی مراکز دانشگاهی خارج از ایران ابراز داشت: در سه دهه گذشته با یک توسعه شتاب‌آلود، رشته چشم پزشکی به بالندگی حقیقی رسیده است به طوری که در بیشتر بیمارستان‌های دولتی و بخش خصوصی شاهد بهترین تجهیزات در این حوزه هستیم.
خدادوست اضافه کرد: به تناسب توسعه رشته چشم پزشکی در خارج از کشور و تهران در سایر استان‌ها و شهرستان‌ها با راه‌اندازی مجموعه‌های تخصصی درمانی چشم پزشکی از یک فرآیند روبه رشد برخوردار بوده به طوری که اغلب پزشکان و متخصصان ما کم از متخصصان آمریکا ندارند.
این استاد دانشگاه در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به بیش از نصف دنیا سفر کرده، خاطرنشان کرد: حرفه پزشکی هیچ حد و مرز عقیدتی و سیاسی را بر نمی‌تابد و امروز با کنار گذاشتن تمام اختلافات دولت‌ها و کشورها علم به ویژه چشم پزشکی با شکستن تمام مرزها در حال توسعه و رشد فزاینده است.
این فرهیخته و برگزیده علم چشم پزشکی هدف از انتخاب این رشته را تنها خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم دردمند و عاجز از قوه بصر اعلام کرد و گفت: پدیده‌هایی را در این مدت در ایران دیدم که شاید از لحاظ کیفی نیز آن را در علم پزشکی در خارج از ایران ندیده‌ام.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خدادوست در مورد انتخاب سرعین به عنوان مرکز احداث مرکز فوق تخصصی چشم پزشکی نیز اظهار داشت: در ابتدای این تصمیم خود از جمعیت این منطقه استان‌های همجوار و تعداد توریسم وارد شده به سرعین سئوال کردم و بعد از ارزیابی‌های نهایی منطقه سرعین را به عنوان آرام‌ترین منطقه و پرجاذبه‌ترین شهرستان استان در حوزه توریسم‌پذیری انتخاب کرده و قرار است مجموعه‌ای نظیر آنچه در زادگاهم در شیراز ساخته‌ام در سرعین نیز بسازم.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول