اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار خرم‌دره تاکید کرد:

لزوم گسترش فرهنگ کتاب‌ و کتابخوانی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به نفس کتاب و کتابخوانی در توسعه جامعه، بر لزوم گسترش فرهنگ مطالعه تاکید کرد.

لزوم گسترش فرهنگ کتاب‌ و کتابخوانی
به گزارش خبرگزاری فارس از خرمدره رحیم نوری‌پور ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با بیان اینکه کتاب بهترین ابزار برای تداوم تمدن‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: کتاب و کتابخانه نشان‌دهنده فرهنگ قومی هر ملت است و در این میان کتاب راه فکر و اندیشه را به ما می‌آموزد.
وی در ادامه افزود:‌ خوشبختانه با قرار گرفتن جامعه در عصر انفجار اطلاعات، همچنان کتاب جایگاه شاخص خود را حفظ کرده است و همچنان مردم کتاب را به عنوان یاری مهربان دوست می‌دارند.
فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت دهم بیان کرد: دولت دهم همچون دولت نهم توجه ویژه‌ای به توسعه کتابخانه‌ها در جامعه دارد و تمامی تلاش خود را بر محوریت فعالیت‌های فرهنگی قرار داده است.
وی با بیان اینکه کتاب بهترین ابزار برای تداوم تمدن‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: کتاب و کتابخانه نشان‌دهنده فرهنگ قومی هر ملت است و در این میان کتاب راه فکر و اندیشه را به ما می‌آموزد.
وی افزود: موضوع کتاب و کتابخوانی نیاز مبرم مردم است و ما رسالت بزرگی داریم که با فرهنگ کتابخوانی آموزش‌های لازم را به مردم بدهیم و این موضوع را باید از کودکی و از محیط خانواده شروع و در مدارس و دانشگاه‌ها ترویج بدهیم.
فرماندار خرم‌دره با اشاره به رویکرد فرهنگی دولت دهم بیان داشت: دولت دهم همچون دولت نهم توجه ویژه‌ای به توسعه کتابخانه‌ها در جامعه دارد و تمام تلاش خود را بر محوریت فعالیت‌های فرهنگی قرار داده است.
وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از راهکارهای مناسب برای ترغیب و تشویق جوانان و نوجوانان به مطالعه و کتابخوانی بیان کرد: باید برای تحقق گسترش فرهنگ کتاب‌ و کتاب‌خوانی در جامعه، مسئولان همت و تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
نوری‌پور افزود: ما باید در کنار ارتقا و افزایش کتابخانه‌ها درصدد افزایش تعداد کتابخوان‌ها بوده و زمینه گسترش فرهنگ مطالعه را در جامعه رقم بزنیم چراکه ما برای رسیدن به وضع مطلوب باید هدف‌گذاری کرده و برای تحقق این امر تلاش مضاعفی از خود نشان بدهیم.
وی با تأکید بر لزوم ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی در نزد کودکان و نوجوانان بیان داشت: اگر ما بتوانیم این لذت را در آنها ایجاد کنیم، در آن صورت کودکان و نوجوانان امروز ما سره را از ناسره تشخیص داده و در مسیر تکامل و شکوفایی قرار می‌گیرند.
فرماندار شهرستان خرم‌دره تصریح کرد: ایجاد بستر لازم برای حضور پرشور نوجوانان و جوانان در کتابخانه‌ها نیازمند تلاش و همت مضاعف مسئولان امر است که امیدواریم شاهد ارتقای جایگاه کتاب و کتابخوانی در سطح منطقه باشیم.
نوری‌پور افزود: باید ایجاد بستر لازم برای حضور پرشور مردم در کتابخانه‌ها در اولویت کاری ما قرار بگیرد و در این راستا همگان باید برای ایجاد آشتی خانواده‌ها و کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهند.
وی با بیان اینکه وضعیت شاخص‌های شهرستان خرم‌دره نسبت به دیگر شهرستان‌های استان از نظر جایگاه کتاب و کتابخوانی مثبت است، گفت: در بحث کتابخانه‌های روستایی، کتابخانه روستای سوکهریز سال گذشته افتتاح شد و کتابخانه روستای نصیرآباد نیز آماده بهره‌برداری است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول