اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون راه و ترابری استان اردبیل خبر داد:

بازسازی 24 نقطه ریزشی جاده‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون راهداری راه و ترابری استان اردبیل گفت: در سال ‌جاری با ترمیم، اصلاح و تعمیر 24 نقطه ریزشی و حادثه‌خیز جاده‌ها اطمینان تردد را بالا برده‌ایم.

بازسازی 24 نقطه ریزشی جاده‌های اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فاضل حمزه‌زاده عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه راهداری در شهر گیوی اظهار کرد: با یک حرکت خوب و به موقع و شناسایی دقیق این مسیرها اصلاح و تعمیر شده که اغلب در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی بودند.
وی همچنین از اصلاح 17 نقطه مه‌گیر و 14 نقطه سیل‌گیر در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ما با همکاری خوب راهداران، پلیس راه و دیگر گروه‌های امدادی سعی کردیم مشکلات و معایب ترددی در این محورها را برطرف کنیم تا رانندگان در فصل زمستان با مشکلی مواجه نشوند.
حمزه‌زاده خاطر‌نشان کرد: قرار است با بهره‌برداری از دو تونل جاده اردبیل ـ سرچم این محور برای تردد خودروها و افتتاح رسمی آماده شود که با این افتتاح‌ها ما 11 مورد تونل در محورهای مواصلاتی را دارا می‌باشیم.
این مسئول همچنین از شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان اردبیل و تلاش برای ترمیم آن خبر داد و اضافه کرد: بیش از 80 نقطه در معرض آسیب و نقاط حادثه‌خیز در استان اردبیل شناسایی شده و با برنامه‌ریزی‌های مستمر و دقیق تلاش می‌کنیم تا با برطرف کردن معایب آنها زمینه تردد راحت‌تر را فراهم کنیم.
وی در ادامه سخنان خود از نصب و راه‌اندازی گاردریل، محافظ و چراغ‌های روشنایی در 140 کیلومتر از راه‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: سه دستگاه پل با پایه فلزی برای تردد بهتر در جاده‌های استان اردبیل نصب شده است.
حمزه‌زاده همچنین از احداث دیوار حائل برای ممانعت از لغزش و رانش احتمالی در برخی از جاده‌ها و محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: ما این کار را در محور اصلی اردبیل ـ آستارا و اردبیل ـ سراب شروع کرده‌ایم تا در مواقع بارش شاهد ریزش‌های احتمالی نباشیم.
به گزارش فارس، معاون راه و ترابری استان اردبیل از آمادگی کامل تمام نیروهای امدادی و راهداری برای انجام طرح‌های زمستانی در محورهای مواصلاتی خبر داد و اظهار کرد:‌ ما با شناسایی دقیق نقاط حادثه‌خیز، مه‌گیر، سیل‌گیر و لغزشی سعی می‌کنیم در نهایت دقت و همت به کمک حادثه‌دیدگان احتمالی بشتابیم به طوری که برای برطرف شدن مشکلات جزئی به کارگیری ماشین‌آلات سنگین راهداری را اعم از بخش دولتی و خصوصی مدنظر است.
حمزه‌زاده همچنین از نصب و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در اغلب محورهای مواصلاتی استان خبر داد و تصریح کرد: با تأمین اعتبار از وزارت راه و شهرسازی سعی می‌شود تا پایان امسال در اکثر محورهای مواصلاتی استان این ایستگاه‌ها راه‌اندازی شده و با گزارش لحظه به لحظه امکان امدادرسانی سریع و اعزام راهداران فراهم شود.
وی با بیان این‌که تاکنون در دو محور مواصلاتی استان این ایستگاه‌ها راه‌اندازی شده است، ادامه داد: ما در کنار این امر با همکاری حمل و نقل و پایانه‌ها و پلیس راه در 14 نقطه از جاده‌های استان اردبیل دستگاه سرعت‌سنج و دوربین‌های نظارتی را نصب کردیم.
معاون راه و ترابری استان اردبیل هدف اصلی از این اقدامات اساسی و زیربنایی را کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و برقراری ایمنی ترددها اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی سیستم هوشمند کنترل راه‌ها و دوربین‌های سرعت‌سنج و همچنین ایستگاه‌های هواشناسی سعی می‌کنیم تا شرایط جوی و اقلیمی را به موقع به اطلاع رانندگان و صاحبان خودروهای عبوری برسانیم تا آنها قبل از حرکت خود بتوانند از موارد ایمنی اطلاع داشته باشند.
 
* 50 درصد جمعیت روستایی کوثر از راه آسفالته بهره‌مند هستند
فرماندار شهرستان کوثر نیز در این بازدیدها با بیان این‌که 50 درصد راه‌های روستایی شهرستان کوثر آسفالته هستند، افزود: بخش عظیمی از راه‌های شهرستان کوثر در چند سال گذشته مناسب‌سازی شده و هم اکنون تردد با کمترین مشکل در آنها انجام می‌شود.
سعدالله رئیس‌ساداتی با اعلام این‌که تاکنون بیش از 13 روستا با اجرای عملیات راه‌سازی در سال‌جاری از آسفالت مناسب بهره‌مند شدند، تصریح کرد: در این زمینه 36 کیلومتر اقدام زیرساختی و آسفالت با اعتباری 11 میلیارد ریال انجام شده و این جاده‌ها پس از آسفالت‌ریزی به صورت ایمن در اختیار مردم قرار گرفته است تا از این مسیر استفاده کنند.
وی به مناسب بودن اعتبارات راه روستایی و تلاش برای بهره‌گیری از این اعتبارات در آسفالت کردن جاده‌های روستایی اشاره و اظهار کرد: ‌از اولویت شهرستان در حوزه راه‌سازی نصب علائم راهنمایی و رانندگی، گاردریل و تعمیر و بازسازی سرعت‌گیرها است که می‌تواند به روند مطلوب راه‌سازی در این شهرستان کمک کرده و به سرعت آن بیفزاید.
فرماندار شهرستان کوثر همچنین از جبران برخی از عقب‌ماندگی‌ها به ویژه در حوزه راه و ترابری خبر داد و خواستار اهتمام جدی مسئولان استانی و شهرستانی به ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی روستاییان از راه مناسب شد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول