اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست راهور خوزستان خواستار شد:

کاهش سرعت در جاده‌های درون شهری خوزستان

خبرگزاری فارس: سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان کاهش سرعت در جاده‌های شهری استان را خواستار شد.

کاهش سرعت در جاده‌های درون شهری خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عادل مجدمی ظهر امروز در شورای ترافیک خوزستان، سرعت بالا را مهم‌ترین عامل تصادفات درون شهری اعلام کرد و کاهش سرعت در جاده‌های درون شهری را خواستار شد.
وی افزود: سبقت غیرمجاز، نداشتن کلاه ایمنی، نبستن کمربند ایمنی، عدم رعایت حرکت بین خطوط و استفاده از تلفن همراه از بیشترین عوامل تصادفات درون شهری گزارش شده‌اند.
مجدمی اظهار داشت: بیشترین تصادفات جرحی و فوتی در بلوارهای اهواز از جمله در کوت عبدالله، زرگان، آیت‌الله بهبهانی و ملاشیه اتفاق می‌افتد که با توجه به مناطق مسکونی اطراف، استقرار دوربین کنترل سرعت را در این جاده‌ها ضروری می‌کند.
عضو شورای ترافیک خوزستان همچنین از کاهش سه درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت تعداد کشته شدگان شش نفر کاهش داشت؛ تصادفات خسارتی ۵۴ درصد کاهش و تصادفات جرحی سه درصد افزایش داشته است.
وی در مورد آمار تصادفات مهر ماه امسال نسبت به مهر ماه سال گذشته افزود: تصادفات مهر ماه ۷ درصد و کشته شدگان نیز دو نفر افزایش داشته است.
مجدمی بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت درون شهری را در شهرهای اهواز، آبادان، اندیمشک، و بیشترین تصادفات جرحی را در شهرهای اهواز، دزفول، مسجدسلیمان و آبادان عنوان کرد.
به گفته وی، ۴۲۴ هزار و ۷۰۰ فقره جریمه در هفت ماهه نخست امسال صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش دارد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر نظارت تصویری و کنترل نامحسوس از طریق نصب دوربین در نقاط مختلف انجام می‌شود، بر گسترش نظارت تصویری تاکید کرد و گفت: ارسال قبض جریمه از طریق پست به در منازل و یا ارسال پیامک می‌تواند در کاهش تخلفات بسیار موثر باشد که اجرای این طرح در حال پیگیری است.

* آمار بالای فوت در بیمارستان‌ها
سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تاکید کرد: برای کاهش کشته شدگان تصادفات درون شهری، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باید تصمیماتی اتخاذ شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در هر تصادف یک نفر سر صحنه و سه نفر بعد از تصادف جان می‌بازند که با ارتقای روند درمان می‌توان این تعداد را کاهش داد.
مجدمی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ درصد مجروحان تصادفات درون شهری با خودروی شخصی به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.
وی در ادامه گفت: به منظور ساماندهی ترافیک در تعدادی از نقاط اهواز و افزایش استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تعیین محدوده ترافیکی در اهواز ضروری است.

* توقیف ۶۰ دستگاه خودرو
سرپرست پلیس راهور خوزستان گفت: ۶۰ دستگاه خودرو متعلق به افرادی که اقدام به حرکات نمایشی در اهواز می‌کردند توقیف شده است.
وی توضیح داد: اخیرا در چند نقطه اهواز از جمله منطقه سید خلف، زیتون کارمندی و بلوار صیاد شیرازی حدود ۵۰ نفر تجمع کرده و با خودروهای خود حرکات نمایشی یا مسابقه اجرا می‌کردند که با حضور گشت‌های پلیس متفرق می‌شدند که در دو نوبت ۶۰ دستگاه از این خودرو‌ها توقیف شدند.
مجدمی با اشاره به نیاز جوانان برای انجام مسابقات اتومبیل رانی یا موتورسواری، افزود: تعیین محلی برای انجام مسابقات جوانان و علاقمندان در کمترین زمان ضروری است و نمی‌توان تا چند سال دیگر برای اتمام دهکده المپیک صبر کرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول