اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس انجمن بتن ایران:

احداث جاده‌های بتنی در کشور نیازمند دانش است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بتن ایران تاکید کرد: احداث جاده‌های بتنی در کشور نیازمند اطلاعات و دانش است.

احداث جاده‌های بتنی در کشور نیازمند دانش است
محسن تدین امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به برنامه احداث جاده‌های بتنی در خوزستان و برخی از محورهای ارتباطی اظهار داشت: البته ایجاد جاده‌های بتنی مربوط به الان نبوده واین برنامه در سه سال قبل پس از یک دوره افزایش قیمت قیر و پایین آمدن مصرف سیمان در برنامه کاری برخی از دستگاه‌ها قرار گرفت.
وی اضافه کرد: بر همین اساس این تصور به وجود آمده تا به سمت رویه‌های بتنی حرکت کرده و احداث جاده‌های کشور با رویه‌های بتنی مورد توجه جدی قرار بگیرد و در این راستا فعالیت‌هایی آغاز شد و کارخانه‌های سیمان نیز در این زمینه فعالیت کرده است.
تدین با اشاره به اینکه ورود به هر برنامه ای از جمله اجرای طرح‌های با رویه‌های بتنی نیازمند علم، دانش و اطلاعات کافی است، گفت: ما به عنوان انجمن بتن علاقمند بوده که دایره کاربرد بتن وسیعتر شده و از سویی دوست نداشته تا ذهنیت بدی به خاطر اجراهای نادرست در مورد بتن به وجود آید.
وی با تاکید بر اینکه اکنون بتن‌هایی که در قالب جداول در معابر مورد استفاده قرار می گیرد، اکثرا شکستگی داشته و به درستی اجرا نشده است، اجرای این پروژه‌ها با این وضعیت باعث سرشکستگی برای دست اندرکاران واقع شده است.
رئیس انجمن بتن ایران با بیان اینکه وجود جداول خراب در فرودگاه‌ها تا معابر شایسته نبوده و نظرها را به خود جلب کرده، تصریح کرد: بر همین اساس اگر قرار باشد، رویه‌های بتنی نیز مانند جداول در ساخت و سازهای محورهای ارتباطی و شهرها احداث شود، چه بهتر که رویه‌های بتنی جاده‌ای در کشور احداث نشود.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل عمده برای اجرای رویه‌های بتنی به جای رویه‌های آسفالتی در کشور وجود دارد، افزود: براساس نظر کارشناسان آسفالت‌ها خیلی زود خراب می‌شود، لذا اگر بخواهیم رویه بتنی بسازیم دانش ما در اجرای رویه‌های بتنی باید بیشتر از بتن‌های قیری باشد.
تدین بر افزایش دقت و همچنین نظارت‌ها بر اجرای طرح‌های رویه بتنی تاکید کرد و گفت: رویه‌های بتنی به خاطر حساسیت باید به دقت اجرا شده تا از تخریب‌ها و آسیب‌های حوادث طبیعی مصون بماند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول