اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قائم ‏مقام حوزه پیشگیری قوه قضائیه:

آمار تعداد معتادان نجومی نیست

خبرگزاری فارس: قائم ‏مقام حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی قوه قضائیه ضمن غیرواقعی خواندن برخی آمارهای نجومی معتادان کشور گفت: مصارف تفننی در آمار ارائه شده معتادان لحاظ نمی‏شود.

آمار تعداد معتادان نجومی نیست
حسین هراتی در حاشیه نخستین برگزاری همایش‏ ملی "نقش دانش و دانشگاهیان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی" در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: طبق آمارهای موجود در حال حاضر نزدیک به 2 میلیون و 200 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد.
وی با ارائه تعریفی از معتاد در این آمار خاطرنشان کرد: در این آمار و بر اساس تعاریف جهانی فردی معتاد تلقی می‏شود که بدون مواد مخدر قادر به ادامه زندگی نباشد.
هراتی ادامه داد: اما متاسفانه برخی مصارف تفننی را که هرگز در ردیف معتادان قرار نمی‏گیرند را نیز به آمار و ارقام اصلی اضافه کرده و اعدادی نجومی را اعلام می‏کنند.
قائم‏ مقام حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی قوه قضائیه وظیفه پیشگیری از وقوع جرایم را بر اساس بند پنجم اصل 156 قانون اساسی بر عهده قوه قضائیه خواند.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات بسیار خوب ریاست قوه قضائیه در این زمینه تشکیل معاونت پیشگیری بود.
هراتی با تاکید بر لزوم آغاز نهضت پیشگیری از جرم در کشور گفت: این معاونت نوپا که طی 15 ماه اخیر فعالیت خود را آغاز کرده لزوم جریان حرکتی تحت عنوان نهضت پیشگیری از وقوع جرایم را در برنامه کاری خود قرار داده است.
قائم‏ مقام حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی قوه قضائیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مبحث پیشگیری خاطرنشان کرد: این مهم در متن مندرج در حکم ابلاغی رهبر معظم انقلاب به معاونت پیشگیری قوه قضاییه نیز گنجانده شده است.
وی ادامه داد: مقام عظمای ولایت در این متن همه دستگاه‏های سطح کشور را در امر پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی موظف به حمایت، همکاری و پشتیبانی از قوه قضائیه کرده‏اند.
هراتی از انعقاد تفاهمنامه‏های متعدد با دستگاه‏های مختلف خبر داد و افزود: حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی قوه قضائیه در راستای اطاعت از منویات رهبر معظم انقلاب و پیشگیری از وقوع جرم تفاهمنامه‏های متعددی را با دستگاه‏های مختلف منعقد کرده است.
قائم‏ مقام حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی قوه قضائیه تصریح کرد: این تفاهمنامه‏ها با نهادهایی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی، صدا و سیما، نیروی انتظامی و آموزش و پرورش منعقد شده و یا در آستانه انعقاد است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول