اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

7 درصد معتادان درمیانی ترک کرده‌اند

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: هفت درصد از بیماران مراجعه به کلینیک ترک اعتیاد شهرستان درمیان موفق به ترک شدند.

7 درصد معتادان درمیانی ترک کرده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی ظهر امروز در نشست ستاد فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: در سال جاری قریب 330 نفر از معتادان شهرستان برای ترک اعتیاد به این کلینیک مراجعه کرده که قریب هفت درصد آنها موفق به ترک کامل شده و به آغوش جامعه باز گشته‌اند.
فرماندار درمیان با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری قریب 69 کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان در شهرستان کشف شده، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه در سال جاری بیش از 80 درصد کاهش یافته است.
وی علت کاهش کشفیات را کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی توسط فرماندهی انتظامی و هنگ مرزی شهرستان و ناامن شدن گلوگاه‌ها برای قاچاقچیان دانست.
براتی اضافه کرد: در سال جاری مبلغ 20 میلیون تومان برای تجهیز کلینیک ترک اعتیاد درمیان هزینه شده است.
رئیس ستاد فرعی مبارزه با مواد مخدر درمیان، با اشاره به توقیف 25 دستگاه خودرو و موتور سیکلت از قاچاقچیان در رابطه با مواد مخدر ادامه داد: اکثر خودروهای توقیف شده از نوع سواری باری هستند که در این رابطه تعداد 289 متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
براتی تعداد پرونده‌های ارجاع شده به دادگستری شهرستان را در سال جاری  248 پرونده عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری بیش از 185 کلاس آموزش خانواده در مدارس و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهرستان، برپایی قریب 12 نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در سطح شهرستان، برگزاری نشست‌های آموزشی و توجیهی برای مبلغان و روحانیان شهرستان و نمایش فیلم از مهمترین برنامه‌های این ستاد برای پیشگیری از خطر اعتیاد در این شهرستان مرزی به شمار می‌رود.
وی در ادامه خواستار احداث دو کمپ اقامتی برای بستری شدن این بیماران به مدت 45 روز در مرکز شهرستان شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول