اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان خبر داد:

شناسایی و کنترل رفتار معتادان پرخطر دشتستان

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: در حوزه مقابله با مواد مخدر، عرضه‌کنندگان مواد مخدر و معتادان پرخطر در این شهرستان شناسایی شده‌اند و رفتار آنان تحت کنترل است.

شناسایی و کنترل رفتار معتادان پرخطر دشتستان
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامحسین خسروی چهارشنبه شب در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر اظهار داشت: طرح شناسنامه کردن معتادان دشتستان در مراحل پایانی است.
وی با اشاره به جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر دشتستان افزود: در سال جاری تاکنون هفت جلسه برگزار و 27 مصوبه داشتیم که 12 مصوبه اجرا، هشت مصوبه در حال اجراست و هفت مصوبه نیز به خاطر مشکلات اعضای شورا تاکنون اجرایی نشده است.
فرماندار دشتستان تصریح کرد: در کمیسیون کارگری با تاکید بر پاکسازی محیط‌های کارگری، مناطق آلوده شهر مشخص و اشراف کامل بر این مناطق صورت گرفته است.
خسروی بیان کرد: در راستای مبارزه با مواد مخدر، دستگاه‌های فرهنگی دشتستان نیز کارگاه‌های آموزشی در دانشکده کشاورزی برازجان، دانشگاه پیام نور و آزاد برازجان برگزار کردند.
وی تصریح کرد: ادارات تبلیغات اسلامی و ارشاد نیز به صورت مشترک طرحی را برای برنامه‌های مناطق آلوده تهیه می‌کنند.
فرماندار دشتستان با بیان اینکه حسین آباد و علی آباد از مناطق آلوده به مواد مخدر برازجان تشخیص داده شده‌اند، اضافه کرد: اجرای دو مجموعه فرهنگی و مذهبی، دو سوله ورزشی و دو پایگاه بسیج و دو پایگاه مبارزه با مواد مخدر در این مناطق در دستور کار است.
خسروی با اشاره به شناسایی هشت مسیر ترانزیت مواد مخدر در دشتستان اظهار داشت: شیراز ـ برازجان، بندرعباس ـ شیراز، و بندرعباس، کنار تخته ـ شیراز از محورهای عمده ترانزیت مواد مخدر شناسایی شده‌اند.
وی گفت: انتظار است با حمایت رسانه‌ها و هدایت دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر آگاه سازی مناسبی در جامعه در ارتباط با مراکز آموزشی مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد.
فرماندار دشتستان اضافه کرد: با توجه به خلا قانونی در برخورد با قاچاقچیان، از دستگاه قضا انتظار داریم با استناد به قوانین جامع‌تر با این معضل برخورد کنند.
خسروی گفت: مراکز ترک اعتیاد با یارانه دولتی انجام وظیفه می‌کنند و اما از این به بعد به دلیل مشکلات مالی ممکن است اعتبار لازم در این زمینه تامین نشود.
وی افزود: باندهای قاچاق مواد مخدر باید شناسنامه‌دار شده و بر اساس نوع و میزان تخلف مجازات شوند.
فرماندار دشتستان اظهار داشت: برای کنترل ورودی‌های شهرستان با مشکلاتی مواجه هستیم بنابراین باید ضریب امنیتی در این شهرستان افزایش یابد و دوربین مدار بسته نیز در برخی ورودی‌ها نصب شود.
خسروی گفت: پیشنهاد می شود با هماهنگی وزارت علوم و آموزش و پرورش واحد درسی آسیب‌شناسی اجتماعی به عنوان درس پیش نیاز به منظور آشنایی دانش‌آموزان با خطرات مواد مخدر لحاظ شود.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول