اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پژوهشگر عرصه سینما در گفت‌وگو با فارس:

سینماگران کودک باید هوشمند و دلسوز باشند

خبرگزاری فارس: پژوهشگر عرصه سینما گفت: هوشمندی و احساس مسئولیت والدین و مسئولان به عنوان پرورش‌دهندگان نسل بعد باید روی کار آید تا آینده درخشانی در انتظار سینمای کودک باشد.

سینماگران کودک باید هوشمند و دلسوز باشند
ابراهیم ارزانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، فیلم‎های غیراخلاقی و رواج آنها را بین نوجوانان و جوانان یک معضل فرهنگی دانست و اظهار داشت: فیلم‎های غیر اخلاقی یک معضل اجتماعی و یک معضل فرهنگی است و با بار ضد ارزشی خود، جامعه را به سمت مخالف رشد و اصلاح می‌کشاند.
وی افزود: پخش و انتشار این‌گونه فیلم‎ها خیانتی در حق کودک و در سطح گسترده‎تر برای جامعه به حساب می‎آید و این مسئله تنها در حد کسانی که این‌گونه فیلم‎ها را تماشا می‌کنند، خاتمه نمی‎یابد.
پژوهشگر عرصه سینما با اشاره به اینکه اگر یک کلاس پرجمعیت را به عنوان نمونه قرار دهیم و فیلم‎ها را برای آنها به نمایش بگذاریم، کودکان داستان و تصاویر را با مبالغه فراوان برای هم‌سالان و دوستان خود نیز تعریف می‎کنند، بیان داشت: به همین دلیل است که می‌گویم پخش فیلم‌های غیر اخلاقی جامعه را تحت تأثیر قرار می‎دهد و تنها خود کودک را تحریک نمی‎کند، بلکه کل جامعه را به تحریک و انحراف می‎کشاند.
وی آموزش مفاهیم غلط را از پیامدهای غیر اخلاقی این‌گونه فیلم‎ها دانست و گفت: پر کردن مغز جوانان با مسائل کم اهمیت و کشاندن آنها به سوی مدگرایی و مصرف‎گرایی است از نکات منفی این فیلم‌هاست.
ارزانی ادامه داد: جوانی که ساعت‎ها وقت خود را صرف مدگرایی کند، دیگر فرصتی برای خلاقیت و ابداع و کشف نخواهد داشت و حتی فرصتی برای کسب دانش و آگاهی لازمه برای نوآوری را نیز از دست می‌دهد.
وی نتیجه کلی مصرف‌گرایی را ساده‌اندیشی و نقصان همه جانبه جامعه دانست و تصریح کرد: برای رفع نیازهای کاذبی که در نتیجه تبلیغات نادرست به وجود می‌آید، سیل کالاهای وارداتی به سوی کشور سرازیر می‎شود و همراه با این کالاها فرهنگ استعماری کشورهای غربی نیز حاکم می‌شود.
این پژوهشگر عرصه سینما با بیان اینکه باید به عواقب بی‎اهمیتی به کودکان و نوجوانان در برخورد با فیلم‎های غیر اخلاقی توجه شایانی داشت، گفت: هوشمندی و احساس مسئولیت والدین و مسئولان به عنوان پرورش‌دهندگان نسل بعد باید روی کار آید و هوشمندانه‎تر از گذشته عمل کنند تا آینده درخشانی برای سینمای کودک و همچنین نسل آینده خود به ارمغان بیاورند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول