اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پژوهشگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با فارس:

وضع سینمای کودک نامناسب است

خبرگزاری فارس: یک پژوهشگر عرصه سینما و تلویزیون گفت: ما بزرگ‌ترها از دنیای کودکی فاصله گرفتیم به همین خاطر نمی‎توانیم به طور دقیق از کودکان حرف بزنیم.

وضع سینمای کودک نامناسب است
سعید احترامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، درباره کمبودهای فیلمنامه مناسب برای سینمای کودک اظهار داشت: یکی از مشکلات فیلمنامه‌نویسان فیلم کودک، نبود دنیای کودکی است و ما بزرگ‌ترها سعی داریم کودکان را به سمت دنیای خودمان بکشانیم و فکر می‎کنیم آنها از این اقدام ما راضی هستند.
 وی افزود: به اعتقاد من یک فیلمنامه‌نویس کودک باید دنیایی کودکانه داشته باشد و یا حداقل دنیای کودکان را بشناسد.
احترامی با بیان اینکه دنیای کودکان ساده، پاک و بی‌آلایش است و هر ناپاکی و بد رفتاری که از آنها سر بزند، بزرگ‌ترها مقصر هستند، گفت: هر مضمونی که نویسندگان کودک در نظر دارند باید حتماً با کودک و دنیای او مرتبط باشد.
این فیلمنامه‌نویس و پژوهشگر سینما ادامه داد: ما نباید تنها به مسائل ساختاری فیلمنامه همچون لحن و زبان صحبت کنیم بلکه مسائل فنی نیز از دیگر مشکلات سینمای کودک است.
وی با اشاره به اینکه وضع سینمای کودک نامناسب است، تصریح کرد: فیلمنامه کودک و بزرگ‌سال دو دنیای متفاوت است که دو زبان متفاوت می‌خواهد که این زبان متفاوت موضوع را متفاوت می‌کند.
احترامی در ادامه گفت: دنیای کودک باید شناخته شود، از فیلم کودک باید حمایت شود، فیلمنامه‌نویسان کودک باید دنیای کودکانه را بشناسند.
‌انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول