اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات، تحقیقات و آموزش وزارت کشور:

ایران بساط دشمنان را در دنیا بهم زده است

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات، تحقیقات و آموزش وزارت کشور گفت: ایران بساط دشمنان را در دنیا بهم زده و دشمنان آنقدر نسبت به ایران کینه دارند که دست به هر اقدام احمقانه و ابلهانه‌ای می‌زنند.

ایران بساط دشمنان را در دنیا بهم زده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمد وحدتی صبح امروز در همایش آموزش جنگ نرم، تهدید نرم و شیوه‌های مقابله با آن اظهار داشت: استکبار انگار غیر از ایران هیچ مشکلی ندارد و اگر می‌توانست با بمب اتم کاری کند از جنگ نظامی دریغ نمی‌کرد.
وی ادامه داد: دشمنان سناریوهای حمله به ایران را با شیوه‌های مختلف بررسی کرده‌اند و اقدام نکردن در این زمینه به دلیل فراهم نبودن زمینه و شرایط نبوده است بلکه همه شیوه‌ها را آزموده‌اند و نتیجه نگرفته‌اند و به سراغ این شیوه که کارآمدی بیشتری دارد آمده‌اند.
مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات، تحقیقات و آموزش وزارت کشور گفت: هنگامی که دشمنان مطمئن شدند از طریق جنگ نظامی نمی‌توانند به اهداف خود در ایران دست یابند به جنگ نرم دست زدند و تمام توان خود را در این جنگ به کار برده‌اند.
محمد وحدتی در همایش آموزش جنگ نرم، تهدید نرم و شیوه‌های مقابله با آن افزود: جنگ نرم شیوه‌ای است که در آن دشمن بدون لشکرکشی و اقدام نظامی اراده خود را به جامعه هدف حاکم و اهداف خود را در آن محقق می‌کند.
وی تصریح کرد: در جنگ نرم دشمن به دنبال فتح مکان و سرزمین‌های جدید نیست بلکه به دنبال فتح باورها و اعتقادات است و از این مسیر می‌خواهد به اهداف خود دست یابد.
وحدتی اظهار داشت: دشمن معتقد است مطالبات و افکار جامعه جهت می‌دهد و زمانی می‌تواند به اهداف مورد نظر در جامعه هدف دست یافت که نگرش و ارزش‌های افراد جامعه را تغییر داد.
وی اضافه کرد: اینکه دشمن پس از جنگ نظامی با تمام نیرو، توان و سرمایه به سراغ جنگ نرم آمده است نشان دهنده کارآمدی این شیوه است.
مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات، تحقیقات و آموزش وزارت کشور گفت: دشمن معتقد است در جنگ نرم بدون هر دستوری و در یک برنامه‌ریزی درازمدت 10 تا 15 ساله، نرم و تدریجی می‌تواند اندیشه‌ها، اعتقادات و ارزش‌های مردم را در راستای اهداف خود تغییر دهد.
وی افزود: در این شیوه که بسیار پیچیده، زیر سطحی و ذهنی است کسی احساس خطر نمی‌کند و رفتار و ساختار ذهن و به دنبال آن ساختار جامعه تغییر می‌کند.
وحدتی ادامه داد: ذهنی بودن جنگ نرم یکی از دلایل خطرناک بودن آن است که از طریق کار روانی و اغناسازی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به اهداف خود دست می‌یابد.
وی بیان کرد: تدریجی و نرم بودن جنگ نرم از دیگر دلایل خطرناکی آن است که در آن و در طول یک پروژه چندین ساله ذائقه‌ها و ارزش‌ها تغییر می‌کند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول