اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه سرعین:

دشمنان اسلام از ولایت می‌هراسند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سرعین گفت: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از ولایت و امامت جامعه هراس دارند چرا که پایبندی به این اصل با منافع آنها سازگار نیست.

دشمنان اسلام از ولایت می‌هراسند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمود اصغری ظهر امروز در جشن بزرگ غدیر که در مسجد جامع سرعین و با هدف تجلیل از هنرمندان پیرو خط ولایت برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال به پیامبر خود امر کرد تا رسالت خود را با بیان ولایت تکمیل کند و این اهمیت و جایگاه اصل ولایت را در نظام اسلامی و تبیین و تشریح جایگاه آن را از منظر دین الهی نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: بعد از حادثه غدیر تا به امروز معاندان و دشمنان بسیاری سعی کردند تا این اصل را مورد خدشه و خدعه قرار دهند اما در بسیاری از صحنه‌ها با حضور و هوشیاری امت اسلامی در ترفندها و توطئه‌های خود شکست خورده و عقب‌نشینی کردند.
اصغری با بیان این‌که پشت کردن به اصل ولایت و فراموش کردن حادثه غدیر جز بدبختی برای امت‌ها به همراه نداشته است، خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه از این هراس دارند که رهبری صالح جامعه با اعلام مخالفت با منافع نامشروع نظام استکباری، استبدادی و شیطانی بخواهد ناپاکی آنها را برملا کرده و اسرار آلوده آنها را افشا کنند.
این مسئول در ادامه سخنان خود تنها نقطه وحدت و همدلی امت اسلامی را در پایبندی به اصل ولایت اعلام کرد و ادامه داد: تنها با رهبری صالح جامعه است که عدالت، آزادی و استقلال که مردم جویای آن هستند، تحقق یافته و بسیاری از چهره‌های ناپاک دین اسلام از بین می‌رود.
وی در ادامه اضافه کرد: مردم ما اگر با فرهنگ، سیره و روش زندگی حضرت علی (ع) و حکومت آن حضرت آشنا شوند هرگز در برابر ظالمان تسلیم نشده و در برقراری عدالت خود پیشگام می‌شوند.
به گزارش فارس، امام جمعه سرعین گفت: یکی از ضعف‌های ما نیز تبیین نکردن حقیقت چهره اسلام و موضوع ولایت است که با وجود نوشتن کتاب‌های متعدد و تحقیق بیش از 360 اندیشمند جهان اسلام در حوزه حادثه غدیر تاکنون نتوانستیم به شایستگی اصالت و حقیقت حادثه غدیر و امامت را تبیین و تشریح کنیم.
وی در ادامه سخنان خود به تحریف‌های رخ داده در قرون متعدد اشاره کرد و از مردم خواست با روشنگری و حقیقت‌جویی اجازه دهند بسیاری از ابعاد اصل ولایت تبیین و تشریح شود.
 
* مردم با سادات تجدید پیمان کردند
همزمان با عید سعید غدیرخم جمعی از مردم اردبیل با حضور در مسجد میرزا علی‌اکبر با سادات این شهر دیدار و با آنها در پیمودن طریق راستین ولایت و امامت تجدید پیمان کردند.
در این مراسم آحاد مختلف مردم در کنار تبریک گفتن این عید بزرگ از سادات خواستند تا با نفس پاک خود امت اسلامی و افراد گرفتار شده را نیز دعا کنند.
همزمان با عید غدیرخم آیین جشن این ایام همزمان با شهرهای دیگر استان اردبیل در نمین نیز با عظمت خاص در سالن ورزشی الزهرا برگزار شد.
امام جمعه نمین در این مراسم با تبریک این عید خجسته از عظمت و شخصیت حضرت علی (ع) سخن گفت و سیره عملی آن امام همام را بهترین اسوه و الگو برای مسلمانان دانست.
حجت‌الاسلام علی رحیمی به اصالت موضوع غدیر و تبیین و تشریح حقیقت آن اشاره کرد و از افراد جامعه خواست خطبه غدیر را با دقت و درک مفهوم آن مطالعه کنند.
در ادامه هنرمندان به اجرای نمایش طنز پرداخته و مولودی‌خوانی و شعرخوانی در وصف حضرت علی (ع) برگزار شد.
در شهرستان خلخال نیز به مناسبت دهه ولایت و همزمان با عید غدیرخم از خانواده‌های شهدای سادات تجلیل شد.
در این مراسم که امام جمعه و فرماندار شهرستان خلخال حضور داشتند از خانواده‌های شهدای سادات و جانبازان سید با اهدای هدایایی تجلیل شد.
حجت‌الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال در این مراسم شهدا را چشم و چراغ ملت ایران توصیف کرد و تمامیت و اقتدار این مرز و بوم را مدیون ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان دانست و حفظ حرمت خانواده‌های شهدا را نیز خواستار شد.
به گزارش فارس، همچنین محفل شعر ولایت در مسجد جامع گرمی برگزار شد.
در این مراسم که جمعی از شعرای نامی شهرهای مختلف استان و اهالی گرمی حضور داشتند، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرمی از واقعه غدیر به عنوان مهم‌ترین حادثه تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: ‌این عید سرآغاز امامت و ولایت علوی است که تا به امروز آثار آن را می‌توان مشاهده کرد.
محب‌الله فاتحی افزود: شاعران ما امروز پیام غدیر را همراه با آموزه‌های دینی امامان معصوم در اشعار و دل‌نوشته‌های خود به خوبی منعکس کردند و شایسته است این آموزه‌ها به شکل صحیح و درست به نسل آینده انتقال یابد تا جایگاه غدیر شایسته و بهتر تبیین و تشریح شود.
رئیس تبلیغات اسلامی پارس‌آباد نیز در مراسم جشن غدیرخم از ولایت به عنوان اصل قبولی طاعات و عبادات مسلمانان یاد کرد.
حجت‌الاسلام حسن باقری تصریح کرد: اگر امت به رهبر و پیشوایی مؤمن و معتقد ایمان نداشته باشند تمام اعمال واجب و مستحبی آنها مورد پذیرش الهی نیست.
وی از حادثه غدیر به عنوان یکی از اساسی‌ترین حوادث تأثیرگذار جهان اسلام یاد کرد و به دشمنی‌ها از اصل ولایت و امامت جامعه اشاره کرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول