اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست دانشگاه مازندران:

دانشگاه مازندران رتبه سیزدهم مراکز آموزش عالی کشور را دارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مازندران رتبه سیزدهم را در بین مراکز آموزش عالی کشور را دارد.

دانشگاه مازندران رتبه سیزدهم مراکز آموزش عالی کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور ظهر امروز در مراسم تجلیل از فرزندان ممتاز دانشگاهیان دانشگاه مازندران با اشاره به ارزش علم از دیدگاه اسلام و بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که پیرو مکتبی هستیم که ارزش علم و دانش در آن برابر با عبادت است و در آموزه‌های دینی و ارزش‌های متعالی اسلام از درجه رفیعی برخوردار است.‌
سرپرست دانشگاه مازندران در مورد افزایش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به برکت انقلاب اسلامی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 175 هزار نفر دانشجو در کشور تحصیل می‌کردند، اما هم اکنون فقط در استان مازندران با جمعیت 3 میلیون نفری، بیش از 200 هزار دانشجو در 120 دانشگاه و موسسه‌ی آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند .
احمدپور با اشاره به رشد علم در طی سال‌های پس از انقلاب گفت: رشد علم در دوران پس از انقلاب هم از لحاظ کمی و هم از نظر کیفی مورد تأکید قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: رشد بی‌سابقه تعداد دانشگاه‌های کشور از نظر کمی و همچنین رشد تعداد مقالات علمی ارائه شده توسط اعضای هیئت علمی، در همایش‌های بین‌المللی و امتیازات دانشجویان ایرانی در زمینه‌های مختلف، ورود به عرصه‌های هوا و فضا و سلول‌های بنیادی و کسب رتبه‌ی دوازدهم در دنیا در زمینه‌ی نانو، تنها بخشی از رشد کیفی آموزش و توسعه‌ی علم در کشور ما در دوران پس از انقلاب است.
احمدپور با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 خاطرنشان کرد: این پیروزی زمینه را آماده و به همگان ثابت کرد که آموزه‌های دینی و همچنین ارزش‌های متعالی اسلامی می‌تواند عزت و اقتدار از دست رفته را به کشورهای مختلف برگرداند.
سرپرست دانشگاه مازندران عنوان کرد: آنچه که در تونس، مصر و در روزهای اخیر در لیبی، یمن، بحرین، اردن و کشورهای مختلف می‌بینیم همه الگو گرفته از قالب‌ها و گرایش‌های ایدئولوژی و فکری انقلاب اسلامی است.
این مسئول اذعان داشت: دانشگاه مازندران براساس رتبه‌بندی انجام شده در داخل کشور که توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام انجام شده (ISC) در بین 70 دانشگاه و مراکز آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری رتبه 13 و در بین 201 دانشگاه دولتی و غیر دولتی که در این رتبه بندی شرکت داشتند و شامل 70 دانشگاه از زیر مجموعه وزارت علوم 35 دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت و 101 واحد از دانشگاه آزاد اسلامی بوده‌اند رتبه 18 را به خود اختصاص داد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول