اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد:

افتتاح بزرگترین سالن ورزشی کشور در دانشگاه فردوسی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: بزرگترین سالن ورزشی دانشگاه‌های کشور امروز در دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح می‌‍شود.

افتتاح بزرگترین سالن ورزشی کشور در دانشگاه فردوسی
به گزارش خبر گزاری فارس از مشهد، حمیدرضا طاهری عصر امروز در حاشیه نخستین گردهمایی فرهنگی ورزشی هیئت رئیسه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور که در هتل طرقبه برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سالن ورزشی دارای زیر بنایی چهار هزار متر مربع است که از سه بخش مجزا با ظرفیت 500 نفر تماشاچی تشکیل شده است.

*سرانه فضای ورزشی در دانشگاه فردوسی نیم متر است
مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه فردوسی مشهد در ارتباط با سرانه ورزشی در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: درحال حاضر سرانه ورزشی در دانشگاه فردوسی مشهد در حدود نیم متر مربع است که این میزان فضای ورزشی با احتساب فضاهای روباز ورزشی به یک متر می‌رسد.
وی اظهار داشت: این فضای ورزشی در دانشگاه فردوسی مشهد با تعداد دانشجوی 12تا13 هزار نفری برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده بود که بر این اساس و با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در حدود21 تا 22 هزار نفر است این سرانه کاهش یافته است.
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد در ارتباط با اقدامات دانشگاه فردوسی در حوزه فعالیت‌های قهرمانی دانشجویان ورزشکار گفت: دانشگاه فردوسی مشهد در این چند سال اخیر دارای رشد قابل توجهی بوده است
وی به توجه به ورزش دختران دانشجو در حوزه قهرمانی نیز اشاره کرد وگفت: در این میان کسب عنوان‌های قهرمانی و حضور دانشجویان دختر این دانشگاه در المپیادهای ورزشی دختران دانشگاه‌های سراسر کشور از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.
طاهری ادامه داد: در حال حاضر دبیرخانه منطقه 10 کشور به دانشگاه فردوسی مشهد داده شده است که این امر نیز ملاکی در ارزیابی‌های دانشگاه‌ها در حوزه فعالیت‌های ورزشی است.
وی به برتری دانشگاه فردوسی مشهد در میان دانشگاه‌های سراسر کشور برای دومین بار اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به ابلاغ وزارت علوم در چند روز اخیر دانشگاه فردوسی مشهد در میان دانشگاه‌های سراسر کشور حائز رتبه برتر در حوزه فعالیت‌های ورزشی دانشجویی کشور شد.

*فرهنگ ورزش در میان دختران دانشجو نیست
مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه فردوسی مشهد در ارتباط با اقدامات دانشگاه فردوسی مشهد برای توسعه ورزش در میان دختران دانشجو گفت: در این حوزه نیز دانشگاه فردوسی با ایجاد سالن‌های ورزشی سعی در توسعه این امر در میان دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد داشته است.
طاهری ادامه داد: اما در این میان آنچه که سبب شده است حضور دختران دانشجو در فعالیت‌های ورزشی نسبت به پسران دانشجو کمتر باشد، نبود فرهنگ ورزش در میان دختران دانشجو است که بر این اساس کمیته‌ای برای بررسی آسیب‌شناسی این موضوع تشکیل شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول