اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشگاه آزاد آماده کشف علل جرایم اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه آمادگی خود را برای کشف علل جرایم برای کاهش آسیب‏های اجتماعی اعلام می‏کند.

دانشگاه آزاد آماده کشف علل جرایم اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، فریدون رهنمای‏رودپشتی عصر امروز در نخستین همایش ملی "نقش دانش و دانشگاهیان در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی" که با حضور رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، دیگر مسئولان این دانشگاه، جمعی از اساتید و دانشجویان در سالن آمفی‏تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی رودهن برگزار شد، اظهار داشت: جرم پدیده‏ای زنده است.
وی ادامه داد: از این‏رو نباید به این پدیده اجتماعی به صورت موضوعی ساکن و ایستا نگاه کرد.
رهنمای‏رودپشتی با اشاره پیام‏های ارائه شده در این همایش خاطرنشان کرد: دو پیامی که پیش از این از حجت‏الاسلام والمسلمین هاشمی‏رفسنجانی و جاسبی قرائت شد دارای مضامینی است که دانشگاه آزاد اسلامی آن را برای مدیریت جرم و پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی مورد برسی قرار می‏دهد.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پیشینه این مرکز علمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سه دهه تلاش خود با وجود فراز و فرودهای بسیار، تعلیم و تربیت بیش از 4 میلیون فارغ‏التحصیل و یک میلیون و 600 دانشجوی در حال تحصیل را برای نیل به جامعه‏ای سالم به عنوان چشم‏انداز آینده خود در نظر گرفته است.
وی آسیب‏های اجتماعی را مبحثی ملی خواند و افزود: مباحث پیرامون وقوع جرم و آسیب‏های اجتماعی پدیده‏ای مختص دانشگاه آزاد اسلامی، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و قوه مجریه نیست.
رهنمای‏رودپشتی تصریح کرد: بلکه همه آحاد جامعه در زمینه این موضوع باید اهتمامی ویژه داشته باشند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سند چشم‏انداز توسعه کشور یادآور شد: یکی از موارد مورد تاکید در سند چشم‏انداز توسعه کشور نیل به جامعه‏ای دارای هویت است.
وی تصریح کرد: دستیابی به این مهم با وجود جرم و آسیب‏های اجتماعی خطرناک غیرممکن خواهد بود.
رهنمای‏رودپشتی با اشاره به نقش دانشگاه در کاهش آسیب‏های اجتماعی گفت: دانش و دانشگاهیان علاوه بر شناسایی جرایم در تولید علوم مرتبط با این مبحث نیز می‏توانند ایفاگر نقشی بارز باشند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی عامل بررسی دقیق و علمی هر پدیده را راهی برای مدیریت بهتر آن دانست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول