اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در گفت‌و‌گو‌ی فارس یا یک تهیه‌کننده سینما ‌مطرح شد:

ساخت فیلم برای کودکان کار ساده‌ای نیست / برخی فیلمسازان نسنجیده کار می‌کنند

خبرگزاری فارس: یک تهیه کننده اصفهانی گفت: نباید با این تصور که ساخت فیلم و سریال برای کودکان ساده است، به سمت ساخت فیلم کودک برویم، ساخت فیلم و سریال برای کودکان بسیار دشوار است.

ساخت فیلم برای کودکان کار ساده‌ای نیست / برخی فیلمسازان نسنجیده کار می‌کنند
علی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان اظهار داشت: در دو دهه گذشته، در کنار کانون و تلویزیون به دلیل اهمیت و اعتبار تازه سینمای کودک در بنیاد سینمایی فارابی واحدی به نام واحد کودک و نوجوان تاسیس شد که متولیان آن هدف رونق بخشیدن به سینمای کودکان و نوجوانان را در سر داشتند.
وی افزود: تشکیل گروه سینماهای نمایش دهنده فیلم‎های کودکان و نوجوانان نیز حرکت خوبی بود که از همان اوایل برگزاری جشنواره مطرح شد اما چندان طولی نکشید.
این تهیه‌کننده ادامه داد: واحد سینمای کودک فارابی در دهه‎های اولیه خوب پیش رفت اما با کم رونق شدن فعالیت‎های فیلم‌سازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مقایسه با دهه‎های 40 و 50 و غیر فعال شدن واحد کودک و نوجوان «بنیاد سینمایی فارابی» تلویزیون جای خالی آن را پر کرد.
وی ادامه داد: سینمای کودک با فراهم آوردن مجموعه فیلم‎های کودکان و نوجوانان، باید آمیزه‎ای از شادی، هیجان و همچنین مفاهیم انسانی پرباری باشد و در چنین حالتی، فیلم‌سازی برای کودکان کار چندان آسانی نخواهد بود.
شکوری با بیان اینکه نباید تصور داشته باشیم که ساخت فیلم و سریال برای کودک و نوجوان کار ساده‌ای است، تصریح کرد: برخی از فیلم‌سازان و کارگردانان با همین پیش‌داوری ناسنجیده و با فراهم آوردن نمونه‎هایی ضعیف و غیرمنسجم، ناآشنایی و نادرست‌اندیشی خود در زمینه فیلم‌سازی برای کودکان و نوجوانان را به همه می‎فهمانند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول