اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم مطرح کرد؛

نقش پررنگ ورزش در سیاست

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حضور ورزش در عرصه سیاست بین‌المللی پررنگ شده است که در این راستا می‌توان به اهمیت سیاسی اهتزار پرچم ایران در مجامع بین‌المللی اشاره کرد.

نقش پررنگ ورزش در سیاست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد کشتی‌دار ظهر امروز در دومین روز از گردهمایی فرهنگی – ورزشی هیئت رئیسه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که در هتل بزرگ طرقبه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که اکنون به عنوان یکی از کارکردهای ورزش از آن می‌توان یاد کرد، نقش ورزش در عرصه‌های سیاست است به گونه‌ای که اکنون این نقش با توجه به بازتاب‌های بین‌المللی آن عرصه جهانی، پررنگ‌تر شده است.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: امروز تربیت‌بدنی و ورزش در جهان دستخوش تغییرات و تحولات بسیاری شده که از جمله آن می‌توان به کارکردهای مختلف ورزش در اجتماع اشاره کرد.
وی سلامت جسم و روان را از مهم‌ترین کارکردهای ورزش در عرصه‌ها گوناگون دانست و اظهار داشت: یکی از مباحثی که در اجتماعی کردن افراد می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد، ورزش است.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از راهکارهای مهمی که می‌تواند برای کاهش فشار و تنش در دانشگاه نقش بسزایی داشته باشد ورزش است به گونه‌ای که می‌توان از آن به عنوان ابزاری پیشبرد اهداف ورزشی که سلامت جسم و روان است، یاد کرد.
کشتی‌دار هدف از برگزاری این همایش را ایجاد وحدت رویه و تلاش به منظور رشد و شکوفایی و اعتلای دانشگاه‌ها در حوزه ورزش دانشجویی عنوان کرد و گفت: در حوزه تربیت‌بدنی دانشگاه سلامت تمام دانشگاهیان از دانشجو، کارمند تا اعضای هیئت علمی مدنظر است.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار اهتمام روسای دانشگاه‌ها در رسیدن به اهداف ورزشی دانشگاهی شد و افزود: در این راستا باید در تمام این حوزه‌ها تلاش مضاعفی صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام هم تاکید زیادی به سلامت جسم و روان شده است همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران نیز در این حوزه تاکیدات فراوانی داشته‌اند.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به نقش ورزش در حوزه‌های فرهنگی و تعمیق باورهای دینی جوانان اشاره کرد و گفت:در محیط‌های ورزشی می‌توان بسیاری از مسائل و باورهای دینی و ارزش‌های معنوی را به جوانان آموزش داد.
کشتی‌دار با اشاره به برگزاری چندین دوره المپیادهای ورزشی در دانشگاه‌های گوناگون کشور، اظهار داشت: هدف از برگزاری این المپیادها در دانشگاه‌های کشور این است که بدنه ورزش دانشجویی مرتبط به بهانه‌های مختلف فعالیت‌های ورزشی انجام دهند.
مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دانشجویان ورزش‌کار در محیط‌های خارج از فضاهای ورزشی دانشگاهی می‌توانند مبلغان خوبی برای ورزش در میان سایر دانشجویان باشند.
وی تصریح کرد: دانشجویان ورزشکار می‌توانند سکان‌داران هدایت جامعه در تغییر شیوه زندگی افراد و مناسب‌کردن شرایط زندگی به منظور تامین سلامتی سایر افراد باشند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول