اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

وزیر علوم:

ورزش تنها به دانشجویان پسر تعلق ندارد

خبرگزاری فارس: وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ورزش و رقابت‌های ورزشی تنها به دانشجویان پسر تعلق ندارد.

ورزش تنها به دانشجویان پسر تعلق ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کامران دانشجو در پیامی خطاب به نخستین گردهمایی فرهنگی ـ ورزشی هیئت رئیسه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور که عصر امروز در هتل طرقبه مشهد برگزار شد اظهار داشت: ورزش و رقابت‌های ورزشی تنها به دانشجویان پسر تعلق ندارد و در این میان توجه به ورزش دانشجویان دختر با توجه به محدودیت‌هایی که در ارتباط با ورزش همگانی دارند از اهمیت ویژه‌ای برخورداراست.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه پیام خود به این گردهمایی توجه به ورزش دختران را امری مهم و انکارناپذیر عنوان کرد و گفت: همگان باور داریم که سلامت روحی و جسمی دختران امروز در پرورش مادران و فرزندان فردای این مرز و بوم امری انکارناپذیر است.
وی خطاب به فرهیختگان دانشگاهی اظهار داشت: فرهیختگان دانشگاهی ورزش و رقابت‌های ورزشی تنها به دانشجویان پسر تعلق نخواهد داشت، بلکه دانشجویان دختر به دلیل محدودیت‌های خاص نیازمند توجه بیشتر و ارائه خدمات شایسته‌تر است.
وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از پیام خود به نخستین گردهمایی فرهنگی ـ ورزشی  هیئت رئیسه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: امروزه دنیای ورزش به محلی برای ابلاغ پیام‌های خیرخواهانه و با اعلام حمایت و یا انزجار از رفتارهای شایسته و یا ناشایست جهانیان مبدل گشته و بسیاری از سران و دولتمردان را به هوشیاری سوق خواهد داد.
درادامه پیام وزیر علوم به روسای دانشگاه‌های کشور آمده است: تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی به عنوان پدیده‌ای نوظهور سال‌ها است که توجه و نگاه همگان را به خود معطوف ساخته است.
وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در بخشی از پیام خود به کارکردهای تربیت‌بدنی و توجه به ورزش دانشگاهی اشاره کرده است.
دانشجو تاکید کرد: کارکردهای موثر و کارایی فعالیت‌های بدنی و ورزشی هم راستا با زندگی مدرن و صنعتی نمود بیشتری پیدا کرده است.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری در ادامه پیام خود به این گردهمایی آورده است: با شیوع انواع ناهنجاری‌های جسمی و حرکتی، جهانیان به این باور یقین پیدا کردند که تنها با توجه به حرکات بدنی می‌توان از سلامت کامل برخوردار بود.
وی ادامه داد: از سویی دیگر اثرات و کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ورزش در عصر حاضر متولیان کشورها را بر آن داشت که با بسترسازی فعالیت‌های همگانی تفریحی می‌توان شاهد توسعه فرهنگ سالم زیستن و کشف استعدادهای بالفطره در دنیای ورزش بود.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها در بخشی از پیام خود گریزی به نقش دانشگاه‌ها و دانشگاهیان در الگوسازی جامعه اشاره کرده است.
وی خاطرنشان کرد: مراکز آموزش عالی که محل پرورش و تفکرات نو در جوامع است یکی از مهم‌ترین وظایف خویش را می‌بایستی در راستای الگوسازی و نهادینه‌نمودن زندگی سالم با فعالیت‌های ورزشی سوق دهند.
دانشجو تصریح کرد: شادی و نشاط و تقویت قوای جسمانی دانشجویان که از حضور در فعالیت‌ های بدنی حاصل می‌گردد تنها با مساعدت و همراهی مسئولان دانشگاه‌ها محقق می‌شود.
وزیر علوم و تحقیقات در ارتباط با توسعه ورزش‌های همگانی به تذکری به مدیران دانشگاهی در پیام خود اشاره می‌کند.
دانشجو گفت: شایسته است در پایان سخنان به ذکر این نکته هم اشاره داشته باشیم که توسعه ورزش‌های همگانی همراه با آموزه‌های فرهنگی و ارزشی می‌تواند در جذب عموم مردم به فعالیت‌های بدنی گامی موثر باشد.
وی تاکید کرد: خدمت‌رسانی به قشر فرهیخته دانشگاهی که عمر شریف و گرانقدر خویش را صرف خدمت‌رسانی به نظام مقدس اسلامی می‌نمایند بر همگان واجب و الزامی است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول