اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

کاهش 26.6 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال آمار فوتی‎های ناشی از تصادفات رانندگی مربوط به راکبین موتور سیکلت در این استان 26.6 درصد کاهش یافته است.

کاهش 26.6 درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات در چهارمحال و بختیاری
منصور فیروزبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 33 نفر راکب موتور‌سیکلت در این استان جان خود را بر اثر تصادفات رانندگی از دست داده‌اند.
وی افزود: این در حالیست که بر اساس آمار ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی مربوط به راکبین موتور سیکلت در این استان 45 نفر گزارش شده است.
فیروزبخت اعمال مقررات راهنمایی رانندگی در محورهای مواصلاتی و ملزم کردن راکبین موتور سیکلت به استفاده از کلاه ایمنی را از جمله دلایل کاهش آمار فوتی‎های ناشی از تصادفات مربوط به راکبین موتور سیکلت اعلام کرد.
مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آمار فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در سال گذشته نسبت به سال 88، گفت: سال 88 تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن پنج نفر بوده، این در حالیست که این آمار در سال 89 به 14 نفر رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و نصب وسایل گرمایشی لازم است در راستای اتخاذ تدابیر خاص توسط مردم استان در مورد رعایت نکات ایمنی، اطلاع‌رسانی مناسب انجام شود.
فیروزبخت کمبود نیروی متخصص را از مشکلات پزشکی قانونی این استان برشمرد و افزود: کمبود اعتبارات و کمبود شدید فضای فیزیکی از دیگر مشکلات عمده پزشکی قانونی این استان است که برطرف کردن این مشکلات توجه ویژه مسئولان ذی‌ربط را می‌طلبد.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 9 نفر پزشک عمومی و دو نفر پزشک متخصص در پزشکی قانونی این استان در حال خدمات‌رسانی و فعالیت هستند.
فیروزبخت با اشاره به برنامه‌های در دست اقدام این سازمان، گفت: بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته آزمایشگاهی HPIC و الکل‌سنجی تنفسی جهت اظهارنظر دقیق و سریع در اعلام نتایج آزمایشگاهی، تجهیز و آماده‌سازی آزمایشگاه آسیب‌شناسی و سم‌شناسی و ایجاد بانک اطلاعات هویت ژنتیکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول