اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در 7 ماهه امسال صورت گرفت؛

کاهش 33 درصدی تصادفات برون‌شهری آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل آذربایجان غربی گفت: در هفت ماه نخست سال جاری میزان تصادفات برون‌شهری در آذربایجان غربی 33 درصد کاهش یافته است.

کاهش 33 درصدی تصادفات برون‌شهری آذربایجان غربی
کاوه حبیب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه در هفت ماه نخست سال جاری میزان تصادفات برون‌شهری در آذربایجان غربی 33 درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: در این مدت میزان تصادفات برون‌شهری از 356 مورد در سال 89 به 238 مورد در سال جاری کاهش یافته است.
وی افزود: در مهرماه سال جاری نیز میزان تلفات برون‌شهری به جز محورهای روستایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد کاهش داشته است.
این مسئول عامل انسانی و فرهنگی را مهمترین مسئله در بروز حوادث و تصادفات عنوان کرد و افزود: ارائه آموزش، اطلاع‌رسانی برای ارتقای سطح فرهنگی رانندگان و کاهش تصادفات را از اولویت کاری اداره ایمنی و ترافیک عنوان کرد.
حبیب‌پور، اجرای طرح زمستانی، تهیه و توزیع بروشور برای یادآوری مسائل ایمنی برای رانندگان و شناسایی مناطق پرخطر و نصب چراغ‌های پلیس مجازی را از جمله برنامه‌های این نهاد برای کاهش تلفات جاده‌ای در فصل بارش عنوان کرد.
وی از شناسایی 50 نقطه پرخطر در استان خبر داد و افزود: نصب چراغ‌های پلیس مجازی و بنر از اقدامات لازم برای آگاهی رانندگان از این مناطق است که در حال حاضر در محورهای جنوب استان این اقدامات صورت گرفته است.
این مسئول همچنین از آغاز اجرای طرح زمستانی از 20 آذرماه سال جاری در استان خبر داد و گفت: در قالب این طرح 5 هزار کتابچه راهنما برای آگاهی رانندگان از نکات ایمنی در محورهای مواصلاتی توزیع می‌شود.
وی همچنین از اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در طول فصول بارندگی خبر داد و افزود: این طرح از 10ماه جاری آغاز شده است و بیشتر در شهرهای مهاباد، بوکان و میاندوآب که احتمال تصادفات موتوری بیشتر است اجرا می‌شود و تاکنون برای یک هزار و 500 موتورسوار در قالب این طرح آموزش ارائه شده است.
حبیب‌‌پور راه‌اندازی بانک اطلاعاتی را از دیگر برنامه‌های اجرایی برای گسترش طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در استان عنوان کرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول