اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار زنجان:

آمار تصادفات جاده‌ای در کشور نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه هر ساله تعداد زیادی از مردم در اثر تصادفات جاده‌ای از بین می‌روند، گفت: در حال حاضر آمار تصادفات در کشور به صورت وحشتناکی نگران کننده است.

آمار تصادفات جاده‌ای در کشور نگران‌کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر کریمی در دومین کنفرانس ملی تصادفات جاده‌ای و سوانح ریلی و هوایی با اشاره به اینکه دولت در برنامه پنجم توسعه برای کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای به صورت بلند مدت هدف‌گذاری کرده است، اظهار داشت: در طی برنامه پنجم توسعه هدف‌گذاری شده که سالانه حجم تصادفات در کشور 10 درصد کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه در پایان برنامه پنجم توسعه آمار خودروها از 12 میلیون به 20 میلیون خودرو افزایش می‌یابد، افزود: تحقق کاهش 10 درصدی تصادفات جاده‌ای برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی و تلاش همه جانبه همه دستگاه‌های مرتبط را می‌خواهد.
معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه وسایل نقلیه، کیفیت جاده‌ها و عوامل انسانی تاثیرگذار در کاهش و یا افزایش تصادفات هستند، خاطرنشان کرد: بحث مقررات و فرهنگ رانندگی را نباید در افزایش تصادفات نادیده گرفت.
وی تصریح کرد: بحث فرسودگی ناوگان حمل و نقل نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار در تصادفات جاده است که در سال‌های اخیر ناوگان حمل و نقل کشور تا حد قابل قبولی نوسازی شده است.
کریمی با بیان اینکه هنوز خودروهایی هستند که نیاز به نوسازی دارند، گفت: بحث فرهنگ‌سازی نیز تاثیر به سزایی در کاهش تصادفات دارد که باید جدی گرفته شود.
معاون استاندار زنجان تصریح کرد: بدون فرهنگ‌سازی خطر تصادف با توجه به افزایش خودروها بیش از پیش وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل مساله مهم استراتژیک در فعالیت‌های در کشور است، خاطرنشان کرد: دست اندرکاران و دستگاه‌های مختلف در این عرصه برای از طریق ریلی، جاده‌ای و هوایی فعال هستند.
کریمی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم که ذهن همه را به خود مشغول کرده حجم وسیع تصادفات جاده‌ای است، تصریح کرد: امروز با وجود اینکه تعداد خودروهای ایران نسبت به کشورهای پیشرفته به مراتب کمتر است اما تصادفات ما نسبت به این کشورها خیلی بالا است.
معاون استاندار زنجان با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته به ازای هر یک هزار نفر 400 خودرو اما در کشور ما به ازای هر هزار نفر 50 خودرو وجود دارد، یادآور شد: روند ورود خودرو به بازار هر روز بیشتر می‌شود و اگر در زمینه کاهش تصادفات سیاست‌گزاری و یا برنامه‌ریزی دقیق نشود روز به روز تصادفات افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه از سال 79 تا سال 89 تعداد خودروها در ایران چهار برابر شده و از  3 میلیون خودرو به 22 میلیون خودرو افزایش یافته است، افزود: افزایش حجم خودروها با این سرعت نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول