اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره کودک مزین به نام دو شهید نوجوان شد

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات پژوهش، آموزش و گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نامگذاری جشنواره کودک و نوجوان به نام دو شهید نوجوان حسین فهمیده و بهنام محمدی خبر داد.

جشنواره کودک مزین به نام دو شهید نوجوان شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، اکبر حر در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره فیلم های کودک و نوجوان که بعد از ظهر امروز در سینما عصر جدید شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: جشنواره کودک امسال به نام شهدای نوجوان اختصاص یافت تا بیش از گذشته به ارزش‌ها و اعتقادات‌مان پایبند باشیم.
وی به ارزش شهید و شهادت از دیدگاه بزرگان پرداخت و تصریح کرد: مقام والای شهید از بیان دکتر شریعتی به مانند قلب تاریخ نام گرفت و از دیدگاه شهید مطهری به شمع تاریخ عنوان شد لذا هر چند قلب برای بدن عنصری حیاتی و ضروری است ولی تاثیرگذاری مغز از قلب بیشتر است.
معاون تحقیقات پژوهش، آموزش و گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جامعه امروز جامعه علم، دانش، پیشرفت و ترقی است که باید بر اساس آن راه و مسیر آینده را برای رسیدن به مطلوب آماده کنیم.
وی با اشاره به اینکه طرز برخورد بزرگان با توجه به شرایط سنی و فکری کودکان و نوجوانان متفاوت است، افزود: زبان کودکی برای جامعه ما در شرایط بعد از پیرزوی انقلاب، شکل خاصی به خود گرفت.
حر با بیان فرمایشات امام راحل درباره اینکه شهدا ذخائر عالم بقاء هستند، اظهار داشت: نوجوانان ما کسانی بودند که در زمان جنگ و بعد از آن در صحنه حاضر شدند که باید از آنها الگو گرفت که به فرموده امام خمینی (ره)، رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که نارنجک به کمر بسته و با شجاعت زیر تانک دشمن می‌رود.
معاون تحقیقات پژوهش، آموزش و گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: فداکاری و شجاعتی که همراه با ایمان باشد دارای ارزش است و هر فداکاری که پشتوانه اعتقادی نداشته باشد فایده‌ای نخواهد داشت.
وی گفت: جامعه ما همچنان مدیون خون شهدایی که قبل از انقلاب برای ایجاد و شکل‌گیری آن تا به امروز برای حفظ ارزش‌ها سر از پا نشناخته است می‌باشد که این کشور فقط با ایثار و دادن خون می‌تواند پایدار بماند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول