اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

از دیدگاه جهانی؛

انتقال جشنواره کودک هویت آن را مخدوش می‌کند

خبرگزاری فارس: یک کارگردان سینما گفت: انتقال جشنواره کودک و نوجوان از اصفهان به شهر و استان‌های دیگر به دلیل ثبت جهانی کار فیلم کودک در این شهر بی‌نظیر تاریخی سبب مخدوش شدن هویت آن می‌شود.

انتقال جشنواره کودک هویت آن را مخدوش می‌کند
مجید صدیقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بازگشت جشنواره کودک به اصفهان اتفاق فرخنده‌ای بود که باید سال‌ها پیش اتفاق می‌افتاد، در واقع این جشنواره به دلیل ثبت بین‌المللی به نام اصفهان نباید از این شهر منتقل می‌شد اما مشکلات و اختلاف ‌نظر بین مجموعه‌های برگزارکننده در آن سال‌ها سبب شد جشنواره فیلم کودک و نوجوان از اصفهان منتقل شود.
وی تصریح کرد: هیچ‌گاه تاکنون جشنواره‌های بین‌المللی مانند جشنواره ونیز، بارسلون و کن از شهرهای مورد نظر جا به جا نشده، کاری که در مورد جشنواره کودک اصفهان انجام شد.
این کارگردان سینما افزود: در نهایت نیز مسئولان به این نتیجه رسیدند که هیچ شهری مانند اصفهان ظرفیت و بضاعت برگزاری جشنواره کودک و نوجوان را ندارد و آن را به اصفهان برگرداندند.
وی با اشاره به تقسیم‌بندی سنتی فیلم کودک بیان داشت: تولیدات سال‌های گذشته در زمینه فیلم‌های درباره کودک قابل توجه بوده و مسائل و مشکلات کودک را بررسی می‌کند.
صدیقی ادامه داد: این فیلم‌ها بیشتر از اینکه به حال کودک و نوجوان مفید باشد، در درک شرایط کودکان توسط بزرگسالان مفید است.
وی با بیان اینکه فیلم‌های کودک به تعلقات کودک و نوجوان می‌پردازد، گفت: این‌گونه فیلم‌ها باور، نیازها و دنیای سرشار از نشاط کودکان را به تصویر می‌کشد و کودک و نوجوان با این فیلم‌ها بهتر ارتباط برقرار می‌کند.
کارگردان سینما اضافه کرد:هر دوی این نوع فیلم‌ها می‌تواند در جشنواره فیلم کودک و نوجوان جا بگیرد ولی نباید وجه غالب فیلم‌سازی برای کودکان فراموش شود، زیرا این فیلم‌ها برای مخاطب مفیدتر بوده و کودک بدون واسطه در معرض آموزش از طریق فیلم ‌قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه امروزه سینمای کودک نسبت به دهه 60 و 70 بسیار کم ‌رونق است، تاکید کرد: کمبودهای سینمای کودک ناشی از این است که در بحث سیاست‌گذاری‌های کلان سینمایی توجه کمتری به سینمای خاص کودک و نوجوان شده و در واقع این سینما مغفول واقع شده است.
صدیقی با اشاره به تاثیر فیلم در رشد کودک گفت: فیلم نیز از جمله ابزارهای بسیار مهم  تاثیرگذار در آموزش کودکان است که همانند کتاب بار آموزشی و پرورشی دارد و می‌تواند در این زمینه بهتر از کتاب عمل کند.
وی اضافه کرد: پذیرش آموزش‌های فیلم به دلیل جذابیت‌های تصویری، دراماتیک و داستانی آن برای کودکان بیشتر بوده و پیام مستتر در آن نیز راحت‌تر به کودک و نوجوان منتقل می‌شود.
این کارشناس کودک با اشاره به سوء تفاهم‌هایی که سال‌های گذشته در مجموعه‌های برگزارکننده جشنواره کودک وجود داشت، بیان داشت: امسال این امیدواری وجود دارد که با توجه به رفع این سوء تفاهم‌ها و همکاری خوب مجموعه‌های مربوطه شاهد برگزاری موفق جشنواره بوده و این تعاملات نیکو زمینه باقی‌ماندن جشنواره را در اصفهان فراهم می‌کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول