اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل کتابخانه‌های گیلان خبر داد:

بدهی 2.5 میلیارد تومانی شهرداری‌های گیلان به کتابخانه

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل امور کتابخانه‌های گیلان گفت: شهرداری‌های گیلان از سال 84 تاکنون حدود 2.5 میلیارد تومان به کتابخانه استان بدهی دارند.

بدهی 2.5 میلیارد تومانی شهرداری‌های گیلان به کتابخانه
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد احمدی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از شهرداری‌ها وصول چندانی نداریم، اظهار داشت: شهرداری‌های گیلان حدود 2.5 میلیارد تومان به کتابخانه‌های استان بدهی دارند در صورتی که اگر شهرداری‌ها بخواهند می‌توانند در قالب تقسیط پرداخت کنند.
وی، پرداخت سهم نیم درصد بودجه شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها را ضروری و جزو مصوبات دانست و تصریح کرد: در صورت پرداخت مبلغ بدهی مذکور، 80 درصد پول در فضای برنامه‌ای هزینه می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های گیلان خاطرنشان کرد: امسال یک مرجع قانونی برای وصول طلب خود از شهرداری‌ها پیدا کرده‌ایم که اگر شهرداری در هر سه ماه بدهی را پرداخت نکند از حساب شهرداری مبلغ مورد نظر کم می‌‌شود.
وی در ادامه از فعالیت 75 کتابخانه فعلی در گیلان خبر داد و گفت: میزان مطالعه در گیلان 84 دقیقه در 24 ساعت برای هر فرد بوده که از میزان 76.20 دقیقه کشوری بالاتر است.
احمدی‌پور، تعداد عضویت افراد در کتابخانه‌های گیلان را 90 هزار نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد عضو کتابخانه‌های استان بوده و دارای کارت هستند.
وی با اشاره به اقدام‌های فرهنگی کتابخانه‌های استان بیان داشت: سال گذشته 4 هزار و 500 نفر در مسابقات ما شرکت بودند و 6 هزار نفر نیز در مسابقات استانی حضور داشتند.
این مسئول، برنامه‌های کتابخوانی را بخشی از کارهای کتابخانه عنوان کرد و ابراز داشت: افزایش شیفت کتابخانه‌های استان از دیگر برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های استان است.
وی افزود: تا پایان آذر امسال شیفت سوم یکی از چهار کتابخانه‌ شهر رشت به صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شود که ساعت این شیفت از هفت غروب تا 12 شب است.
احمدی‌پور افزایش شیفت کتابخانه را طبق درخواست‌های تعداد زیادی از دانشجویان کارشناسی ارشد ذکر کرد و ابراز داشت: افزایش سه شیفت کمک می‌کند تا نیاز فرهنگی همه برطرف شود.
وی راه‌اندازی مرکز مشاوره در کتابخانه‌های عمومی گیلان را از دیگر برنامه‌های اداره کل  کتابخانه‌های استان برشمرد و تصریح کرد: این کار موجب اعتماد خانواده‌ها می‌شود.
مدیر کل امور کتابخانه‌های گیلان، زمان راه‌اندازی این مرکز مشاوره را تا پایان آذر امسال بیان کرد و افزود: این مرکز در 16 کتابخانه استان راه‌اندازی می‌شود.
وی، ایجاد سیستم ارسال پیامک در کتابخانه‌های عمومی گیلان را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: این سیستم به صورت آزمایشی روز جمعه جاری در دو کتابخانه‌ رشت راه‌اندازی می‌شود و در مجموع برای ایجاد این سیستم با پنج کتابخانه قرارداد داریم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول