اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی:

بسیج برای مقابله با جنگ نرم تجهیز شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی تاکید کرد: برای مقابله با جنگ نرم بسیج باید تجهیز شود.

بسیج برای مقابله با جنگ نرم تجهیز شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسینعلی یوسفعلی‌زاده بعد از ظهر امروز در همایش بسیج و رسانه اظهار داشت: برای جنگیدن در جنگ نرم بسیج تجهیز شده و این فرمول موفقیت بسیج در مقابله با این جنگ خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در گذشته بسیج را برای مقابله با این برنامه دشمن راه نمی‌دادند، افزود: اکنون نیز تجهیزات کافی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان در اختیار بسیج گذاشته نمی‌شود.
یوسفعلی‌زاده با اشاره به تشابه فعالیت رسانه‌ها با پیام غدیر اظهار داشت: پیام غدیر ابلاغ یک پیام و فرمان از سوی حضرت حق تعالی به مردم بوده و رسالت و کار رسانه‌ای نیز ابلاغ پیام‌های مهم بوده به ویژه اینکه پیام، سخن حقی باشد.
وی با بیان اینکه گاهی کارها اینقدر حرفه‌ای انجام شده که آرمان خواهی در آن گم می شود، تصریح کرد: در این فعالیت‌ها ویژگی‌های حرفه‌ای بر محتوا قالب شده و معنویت و هدف‌ها کم رنگ‌تر می‌شوند.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با جنگ نرم نباید هویت را گم کرد، گفت: قطعا با این رویکرد در فعالیت‌ها دچار انحراف خواهیم شد.
وی با اشاره به اهداف دشمنان در جنگ رسانه‌ای اظهار داشت: دشمن به دنبال این است که چیزهایی را در جامعه القا کرده و آن را پیش ببرد که در این بین گاهی رسانه‌های خودی نیز در مورد موضوعی به گونه‌ای رفتار کرده که آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.
یوسفعلی‌زاده اضافه کرد: گاهی این دست از رسانه‌ها چنان بر طبل موضوعی می‌کوبند که این امر باعث تضعیف وحدت می‌شود.
وی گفت: همه حرمت‌ها و تحلیل‌ها که نباید رسانه‌ای شود حالا کسی حرفی زده نباید بقیه به آن دامن زده و آن را بزرگ نمایی کنند، زیرا رسانه‌ها باید با دشمن بجنگند نه اینکه در داخل بین نیروهای خودی دعوا ایجاد کنند.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با بیان اینکه خوشبختانه در استان فضای خوبی در حوزه رسانه حاکم است، تصریح کرد: البته شاید برخی از دعواهای سیاسی خارج از کشور نیز بعضا در یک نشریه محلی انتشار یابد که این در واقع ارزشی ندارد.
وی بر تقویت و حفظ ارزش‌ها و وحدت در جامعه از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: شاید مردم از برخی از دستگاه‌ها انتظارات، درخواست‌ها و گلایه‌هایی را دارند لذا رسانه‌ها به گونه‌ای آن را انتشار داده تا اصلاح صورت گیرد.

* بسیج محبوب‌ترین دستگاه خراسان شمالی است
یوسفعلی‌زاده در بخش دیگری با اشاره به نظرسنجی‌هایی که اخیرا توسط مرکز افکارسنجی سپاه خراسان شمالی از اقشار مختلف مردم انجام شده است، تصریح کرد: براساس این نظرسنجی، بسیج به عنوان محبوب‌ترین دستگاه استان شناخته شده است.
وی اظهار داشت:‌این نظرسنجی به صورت آزادانه انجام شده و بسیج بیش از 10 درصد از سایر دستگاه‌های موفق استان در امر خدمات رسانی محبوب‌تر بوده که این حاکی از جایگاه بسیج در نظام جمهوری اسلامی است.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی صداقت، حراست از ارزش‌ها و آرمان‌ها، اهدای شهدا در راه آرمان‌های نظام اسلامی و ... را از ویژگی‌های بسیج عنوان کرد و گفت: این ویژگی‌های بسیج بوده که توانسته رضایت مردم را جلب کند، لذا طبیعتا باید از این اعتماد مردم پاسداری کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز بسیج امن‌ترین دستگاه اجتماعی است که اهل اغوا نبوده و مردم به آن اعتماد دارند زیرا انعکاس دهنده سخنان امام راحل (ره) است.
 
* امپراتور رسانه ای جهان دروغ پردازی می‌کند
یوسفعلی‌زاده با اشاره به وضعیت اطلاع رسانی در دنیای امروز گفت: متاسفانه امروز امپراتوری رسانه‌ای جهان به گونه‌ای است که جای واقعیت‌ها را با دروغ‌ها پر می‌کنند.
وی افزود: بسیاری از دولت‌ها کلاهک‌های هسته‌ای خود را توسعه داده و هزینه‌های زیادی صرف کلاهک‌های هسته‌ای کشورهای خود کرده که به اندازه بودجه یک سال دفاعی ما است.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی تصریح کرد: این در حالی است که خود این کشورها کلاهک هسته‌ای داشته و بعد به سایر کشورها از جمله ایران اتهام زنی تولید سلاح هسته‌ای می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این کشورها برای رسیدن به مقاصد خود دم از حقوق بشر می‌زنند، یادآور شد: امروز 99 درصد مردم این کشورها فقیر بوده و بعد سردمداران این کشورها مدعی حقوق بشر در سایر کشورها می‌شوند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی هم در این نشست بر رعایت اخلاق و تعهد رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: خبرنگاران فرهنگ اسلامی را اشاعه داده و آن را تقویت کنند.
حجت‌الاسلام محمدتقی احمدی‌خرم اظهار داشت: رسالت خبرنگاران در این عرصه سنگین بوده و نقس بسزایی را در توسعه فرهنگ اسلامی در جامعه دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم شناخت جنگ نرم دشمنان را از سوی رسانه‌ها برشمرد و گفت: برای مقابله با این جنگ باید برنامه ریزی کرد.
محمدرضا سوقندی نقش رسانه‌ها را در مقابله با جنگ نرم دشمنان مهم خواند و گفت: رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان افسران فرهنگی، در مقابل این جنگ نرم دشمنان با تولید آثار فرهنگی و خبری بایستند.
برپایه این خبر، در همایش بسیج و رسانه خراسان شمالی از مدیران، خبرنگاران و بسیجیان اهل قلم استان تجلیل به عمل آمد.
براساس برنامه قرار بود تا سردار شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران در این مراسم شرکت کرده که به خاطر برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای حادثه ملارد نتوانست در این نشست حضور یابد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول