اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تهیه کننده اصفهانی:

سینماگران موفق با خوی و طبیعت کودکان آشنا هستند

خبرگزاری فارس: تهیه کننده اصفهانی گفت: با مشاهده آثار بهترین سینماگران کودکان می‎توان به رمز ماندگاری آنها پی‎برد، آنها بیش از هرکسی به کودکان و خلق و خوی و طبیعت ویژه آنان توجه داشته‎اند.

سینماگران موفق با خوی و طبیعت کودکان آشنا هستند
حمید افشاری در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان با بیان این مطلب که فیلمسازان کودک و نوجوان نباید به انگیزه خوشایندی بزرگترها فیلم بسازند، اظهار داشت: به اعتقاد من با تاملی در آثار فیلمسازانی همچون عباس کیارستمی، بهرام بیضایی، ابراهیم فروزش، مجید مجیدی، محمد علی طالبی، ابوالفضل جلیلی، کامبوزیا پرتوی، جعفر پناهی، خسرو معصومی، کیومرث پوراحمد، ایرج کریمی، پوران درخشنده، حمید جبلی به خوبی نشان می‎دهد که بیش از هر کسی به کودکان و خلق و خوی و طبیعت ویژه آنان توجه داشته‎اند.
وی افزود: برای تداوم بخشیدن به سینمای کودک، باید به پی‎ریزی انگاره‎هایی تازه دست زد و همچنین باید به ویژگی‎های تازه‎ای اندیشید که بیش از هر چیز بر همه جایی بودن و فراگیر بودن آنها تأکید شود.
تهیه کننده اصفهانی گفت: سینمای کودک در مسیر جست و جوهای تازه باید بر وجوه جامعه شناسانه فیلم‎ها نیز توجه خاص نشان دهد.
وی از فیلمسازان درخواست کرد تا شرایط مطلوب و مناسبی فراهم سازند که در آن کودکان از طریق دیدن و تماشای فیلم‎ها با پدیده‎های پرشگفت و پرتنوع قرن تازه آشنا شوند، ادامه داد: سینمای کودک باید در آینده به عنوان روزنه امیدی در عرصه فیلمسازی این دیار در حکم سینمای آینده قرار بگیرد.
افشاری تاکید کرد: باید حس کنجکاوی کودکان به درستی پاسخ داده شود و با ساخته شدن فیلم‎هایی که بر جنبه‎های موسیقایی بودن آنها بیشتر اهمیت داده می‎شود، جذابیت‎های دیداری شنیداری قابل تاملی در سینمای کودک پدید آید.
وی فیلم‎ خوب را فیلمی عنوان کرد که با زبان غیرمستقیم بر مبانی آموزشی نیز تأکید کند و با ارایه شخصیتی مناسب و قهرمان پروری‎های مطلوب به معرفی الگوها و انگاره‎های معقولی بپردازد که کودکان به پیروزی و شکست آنها دلبستگی نشان دهند و در ادامه تصریح کرد: با دلبستگی به این مفاهیم می‎توان به سینمای کودک به عنوان سینمای آینده امید داشت و فردای روشن‌تری را برای این شاخه پرجاذبه در عرصه هنر صنعت سینما و فیلمسازی فراهم آورد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول