اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون وزیر نیرو خبر داد:

تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی نو در کشور

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو توجه به انرژی‌های نو را یکی از برنامه‌های مهم وزارت نیرو برشمرد و گفت: با سرمایه‌گذاری انجام شده در دولت دهم باید به دو هزار و 100 مگاوات انرژی نو در کشور دست یابیم.

تولید ۲۰۰۰ مگاوات برق از طریق انرژی نو در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد بهزاد ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری ایستگاه 230 کیلو ولت بابل اظهار داشت:  در این بخش علاوه بر استفاده از انرژی‌های باد، خورشید، زمین گرمایی استفاده از سیستم‌های زباله است که در استان مازندران این مکان پیش‌بینی شده است.
 
* کاهش 2 درصدی مصرف برق در کشور/ رتبه نخست مازندران در کاهش مصرف انرژی
وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ‌ها به طور متوسط دو درصد کاهش مصرف انرژی در شبکه برق کشور داشته‌ایم، گفت: این در حالی است که مازندران در سال‌ گذشته و جاری 20 درصد کاهش مصرف انرژی در مازندران داشت که از نظر کاهش مصرف انرژی مازندران رتبه نخست  کشور را دارا است و استان گیلان در رتبه دوم قرار دارد.
معاون وزیر نیرو گفت: استان مازندران و گلستان در اوایل انقلاب حدود 174 هزار مشترک برق داشته است که ظرف 18 سال گذشته به یک میلیون و 940 هزار مشترک افزایش یافته است.
این مسئول بیان داشت: در برنامه پنجم توسعه بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده تا در برق مازندران هزینه شود.
بهزاد ادامه داد: شهرستان بابل با توجه به وسعت جمعیتی از خط ولتاژ قابل قبولی برخوردار نبوده بنابراین لازم بود در شهرستان بابل با 210 هزار مشترک یک پست 230 کیلو ولتی احداث شود که این کار با هدف تامین تغذیه ایستگاه‌های فوق توزیع مجاور منطقه، بهبود پروفیل ولتاژ63 کیلو ولت شهرستان بابل، کاهش تلفات در بخش فوق توزیع منطقه و افزایش ضریب اطمینان شبکه با همکاری وزارت نیرو و برق منطقه‌ای مازندران انجام  و بهره‌برداری شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول