اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

قدیری‌ابیانه‌ در نشست ‌«جهان پس از وال‌استریت»‌:

99 درصد آمریکایی‌ها با شعار پر معنای «اشغال وال‌استریت» خواهان برقراری عدالتند

خبرگزاری فارس: کارشناس عالی علوم استراتژیک در وزارت امور خارجه، عمر لیبرالیسم در جهان را رو به پایان دانست و گفت: آمریکا در حال افول است و مسئله هسته‌ای ایران را بهانه کرده و غرب حتی با فضای سبز در ایران نیز مشکل دارد.

99 درصد آمریکایی‌ها با شعار پر معنای «اشغال وال‌استریت» خواهان برقراری عدالتند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسن قدیری‌ابیانه عصر امروز در نشست دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت که با همکاری بسیج دانشجویی با موضوع «جهان پس از وال‌استریت» در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به مخالفت غرب از رشد و پیشرفت کشور در تمام عرصه‌ها به ویژه دستیابی به انرژی هسته‌ای اظهار داشت: مسئله دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای برای غرب به صورت بهانه‌ای در آمده زیرا این کشور با افول اقتصادی و بحران مواجه شده است.
وی با بیان اینکه آمریکا می‌کوشد تا قدرت خود را در جهان حفظ کند، افزود: زمانی اقتصاد آمریکا 40 درصد اقتصاد جهان را تشکیل می‌داد و اتحاد جماهیر شوروی تنها رقیب این کشور در جهان بود.
قدیری‌ابیانه به ارزیابی قیام «وال استریت» در آمریکا اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری اتحادیه اروپا و به دنبال آن تولید یورو و در نهایت جنبش وال‌استریت آمریکا را در جهان سرخورده کرده است.
وی با بیان اینکه امروز 96 درصد ذخایر جهان به یورو معامله و اندوخته می‌شود، اذعان داشت: آمریکا به دنبال قدرت و تک قطبی بودن در جهان بود که انجام معامله‌ها به یورو تمام محاسبات این کشور را به‌هم زد زیرا معامله با یورو مورد تایید بسیاری از کشورهای جهان واقع شده است.
این مسئول تصریح کرد: غرب با هرگونه پیشرفت در ایران مخالف است زیرا حاکمان این کشور از به قدرت رسیدن ایران در آینده منطقه به دلیل وجود منابع انرژی در خلیج فارس احساس خطر می‌کنند از این رو حتی با گسترش فضای سبز در ایران نیز مخالفت می‌کنند.
 
*شکل‌گیری تمدن اسلامی در حال وقوع است

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به اینکه امروز آمریکا در جهان قدرت نظامی و اقتصادی خود را از دست داده است، بیان داشت: شاید آمریکا دارای سلاح‌های هسته‌ای بسیاری باشد اما این کشور امروز به یک ابر قدرت جهان سومی تبدیل شده است.
وی، چین، هند، ژاپن، روسیه، اروپا، آفریقای جنوبی و برزیل در آمریکای جنوبی را از جمله قطب‌های جدید در حال شکل‌گیری در دنیا دانست و گفت: طبق نظریه بسیاری از صاحب نظران غربی و اروپایی، شکل‌گیری تمدن اسلامی به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ جهان با رهبری ایران در حال وقوع است.
قدیری‌ابیانه با بیان اینکه تشکیل یک حکومت واحد از اندونزی تا صحرا در غرب آفریقا با دینی واحد به نام اسلام و مردمی معتقد به قرآن زمینه‌های تشکیل یک تمدن بزرگ اسلامی را فراهم می‌کند، ادامه داد: تمدن بزرگ اسلامی در جهان قابل مقایسه با هیچ تمدنی نیست زیرا بقیه تمدن‌ها یارای مقابله با فرهنگ اسلامی را ندارند.
وی با اشاره به موج بیداری در مصر، تونس، بحرین، عمان و لیبی افزود: نهضت‌های بیداری در این کشورها صحنه شکل‌گیری تمدن اسلامی را به جهان نمایش می‌دهد.
به گفته این مسئول، بسیاری از تئوریسین‌های غربی معتقدند که ایران از نظر موقعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی رهبر این تمدن بزرگ در جهان آینده می‌شود.
وی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را یکی از برنامه‌های دشمنان غربی در راستای جنگ تمدن‌ها دانست و افزود: تشکیل رژیم صهیونیستی در جهان نیز برای مزاحمت مسلمانان در این راستا بوده است.
 
*بحران غرب حل شدنی نیست زیرا عمر لیبرالیسم تمام شده است

رایزن فرهنگی سفارت ایران در ایتالیا با بیان اینکه لیبرالیسم تنها در خدمت یک درصد مردم آمریکاست، اظهار داشت: از زمان وقوع بحران اقتصادی در آمریکا تاکنون 2.5 میلیون آمریکایی از طبقه متوسط به طبقه فقیر سقوط کرده‌اند به طوری که از هر چهار نفری که با استفاده از تسهیلات بانکی خانه‌دار شده بودند، سه نفرشان خانه‌های خود را از دست دادند.
وی به آمار 46 میلیون نفر فقیر کارتن خواب در آمریکا اشاره کرد و گفت: سرمایه‌داران به جای یافتن راه حلی برای کاهش بحران، آن را بر دوش مردم گذاشتند و حتی در این بین از سودجویی دست نکشیدند.
قدیری‌ابیانه گفت: مردم آمریکا در حال حاضر رفاه پفکی خود را از دست داده و با گوشت و خون خود خطر اقتصادی را احساس کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در جریان رکود اقتصادی در آمریکا بسیاری از دیگر مسایل نیز برای مردم مشخص شده است، خاطرنشان کرد: مردم آمریکا دریافته‌اند که سیاست سرمایه‌داران تنها این نیست که به دیگر ملت‌ها ظلم کنند بلکه این نظام حتی به مردم کشور خودش نیز رحم نخواهد کرد.
این مسئول، بحران غرب را حل شدنی ندانست و گفت: عمر لیبرالیسم تمام شده و کارآیی آن شکسته است.
وی تصریح کرد: 99 درصد مردم آمریکا با شعار پر معنای «اشغال وال‌استریت» خواهان برقراری عدالت و برطرف بحران و نیز خروج سربازان جنگی از برخی کشورهای اسلامی هستند زیرا آنها دریافته‌اند که سرمایه‌داران با کاستن از خدمات رفاهی مانند، خدمات بهداشت و درمان، آموزش، بیمه و غیره پول مردم را برای نگه‌داری سربازان جنگی در کشورهای اسلامی هرینه می‌کنند.
قدیری‌ابیانه با تاکید بر اینکه در نظام سرمایه‌داری همه چیز حتی قانون نیز با پول تغییر می‌کند، یادآور شد: بیشتر نمایندگان پارلمانی سنا در آمریکا و اروپا میلیونر هستند و رسانه‌ها را برای تبلیغات و معرفی خود در اختیار دارند.
 
*آمریکا از نیروهای شهادت طلب می‌ترسد

این مسئول با بیان اینکه آمریکا برای جلوگیری از تشکیل تمدن اسلامی از هر ترفندی استفاده می‌کند، گفت: ابهت آمریکا در جهان از روزی سفارت خانه‌اش به دست دانشجویان خط امامی در ایران تسخیر شد، درهم شکسته شده و از این‌رو از نیروهای مومن و معتقد و با ایمان و شهادت‌طلب بسیج می‌ترسد و تمام تلاش خود را در راستای مخدوش کردن چهره بسیج انجام می‌دهد.
قدیری‌ابیانه به جنگ شش روزه دشمن با نیروهای انقلابی حزب‌الله و حماس اشاره کرد و اذعان داشت: در این جنگ در ازای هر سرباز لبنانی شش سرباز دشمن کشته شدند که حاکی از شهادت‌طلبی و اعتقاد سربازان مسلمان است.
وی با بیان اینکه نیروهای جنگی دشمن به دلیل نداشتن ایمان و پای‌بند نبودن به ارزش‌های خود، نجات جان خود را بر دیگران ترجیح می‌دهند، افزود: امروز دشمن با توزیع سی‌دی‌های مستهجن بین جوانان به دنبال از بین بردن اعتقادات آنان است.
کارشناس عالی علوم استراتژیک در وزارت امور خارجه تصریح کرد: غرب به دنبال حمایت از حقوق بشر نیست زیرا با حمایت از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع عکس این مسئله را ثابت کرده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول