اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فوق تخصص پیوند مغز و استخوان در اصفهان:

استرس از عوامل افزایش سرطان میان افراد است

خبرگزاری فارس: فوق تخصص خون و سرطان در اصفهان گفت: ترس و استرس افزایش احتمال مبتلا شدن افراد را به بیماری سرطان افزایش می‌دهد و نگرش مردم باید نسبت به این بیماری تغییر یابد.

استرس از عوامل افزایش سرطان میان افراد است
مهدی محمود‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سلول‌های سرطانی غیر‌طبیعی هستند، اظهار داشت: این سلول‌ها از خود اختیاری ندارند و در صورت عدم رسیدگی به این سلول‌ها با یک رشد غیر‌طبیعی از یک نقطه به نقاط دیگر بدن منتقل می‌شوند.
وی به ضرورت انجام اقدامات لازم به منظور درمان این بیماری اشاره کرد و افزود: درمان به موقع سلول‌های سرطانی از پیشرفت آنها به نقاط دیگر بدن جلوگیری می‌کند و استفاده از طب تسکینی از راهکار‌های مناسب به منظور جلوگیری از پیشرفت و انتشار سلول‌های سرطانی محسوب می‌شود.
فوق تخصص خون و سرطان در اصفهان با اشاره به نقش استرس تاشی از این بیماری در بدن افراد مبتلا به سرطان تصریح کرد: تمام انسان‌ها در بدن خود از سیستم دفاعی در مقابل این بیماری برخوردار هستند و وجود استرس و ترس در افراد سیستم دفاعی آنها را در مقابل سرطان تضعیف می‌کند.
وی اضافه کرد: ترس و استرس افزایش احتمال مبتلا شدن افراد را به بیماری سرطان را افزایش می‌دهد و ارائه برنامه‌های مناسب در زمینه تغییر ذهنیت مردم به منظور کاهش ترس و استرس ناشی از این بیماری از نیاز‌های جامعه امروز است.
محمود‌زاده به مشکلات این بیماران در سطح جامعه اشاره کرد و بیان داشت: بیماران سرطانی در طول درمان خود با هزینه‌های بسیاری مواجه می‌شوند و یکی دیگر از مشکلات این افراد نحوه برخورد خانواده، اطرافیان و سایر مردم در زمان مواجه شدن با آنها است.
وی با اشاره به اینکه ابعاد انسانی ناشی از سرطان‌ها باید تغییر یابد، تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در ایران ابعاد فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی این بیماری است و در حال حاضر متخصصان طب تسکینی به دنبال توجه به ابعاد انسانی این بیماران هستند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول