اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فوق تخصص پیوند مغز و استخوان در اصفهان:

افزایش آلودگی در اصفهان با سرطان‌ها ارتباط مستقیم دارد

خبرگزاری فارس: فوق تخصص خون و سرطان در اصفهان گفت: افزایش آلودگی هوا در اصفهان با افزایش این بیماری در استان ارتباط مستقیم دارد و این بحران افراد را برای ابتلا به سرطان‌های خون و ریه مستعد می‌کند.

افزایش آلودگی در اصفهان با سرطان‌ها ارتباط مستقیم دارد
مهدی محمود‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت آلودگی هوا اظهار داشت: در صورت استمرار این وضعیت میزان افراد مبتلا به سرطان‌های خون و ریه نیز افزایش می‌یابند و کاهش آلودگی هوا به منظور مقابله با این سرطان‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی به قانون سازمان بهداشت جهانی در راستای تشخیص بیماری سرطان سینه اشاره کرد و افزود: با توجه به این قانون زنان بالای 50 سال باید به صورت سالانه مامو‌گرافی کنند و با تحقق این موضوع تشخیص سرطان سینه در این افراد زود‌تر صورت می‌گیرد.
فوق تخصص خون و سرطان در اصفهان با اشاره قانون موجود در راستای پیش‌بینی سرطان پروستات در مردان تصریح کرد: مردان بالای 50 سال نیز باید آزمایش PSA را به صورت سالانه به منظور تشخیص ابتلای آنها به بیماری سرطان پروستات را انجام بدهند.
وی با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ یکی از سرطان‌های شایع است، اضافه کرد: هر دو جنس زنان و مردان بالای 50 سال نیز سالانه باید به منظور تشخیص ابتلای آنها به سرطان روده بزرگ آزمایش مدفوع را انجام بدهند.
محمود‌زاده به بررسی شیوع جهانی سرطان به منظور درصد ابتلای افراد به این بیماری اشاره کرد و بیان داشت: با بررسی این موضوع سالانه از هر یک هزار نفر باید یک نفر به بیماری سرطان مبتلا شود و در صورت فرض وجود 4 میلیون نفر در اصفهان سالانه باید 4 هزار اصفهانی برای ابتلا به این بیماری تشخیص داده شوند.
وی تاکید کرد: عدم تحقق این موضوع به معنای عدم انجام اقدامات لازم در این زمینه و عدم استفاده از اقدامات پیشگیرانه در راستای این موضوع است.
فوق تخصص خون و سرطان در اصفهان به افزایش بیماری‌های سرطانی در تمام دنیا اشاره کرد و ادامه داد: سرطان در برخی از کشور‌ها سومین عامل مرگ محسوب می‌شود و برخی از کشور‌ها نیز به عنوان دومین عامل مرگ است.
وی با اشاره به این بیماری در ایران بیان داشت: سرطان در ایران پس از بیماری‌های قلبی و تصادفات به عنوان سومین عامل مرگ و میر در کشور شناخته شده است.
محمود‌زاده به ضرورت کاهش این بیماری در جامعه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل وجود مشکلات در این زمینه و هزینه‌های درمان این بیماری پیشگیری و استفاده از روش‌های پیشگیرانه به منظور مقابله با سرطان‌ها اهمیت بسیاری دارد.
وی با اشاره به تأثیرات عوامل محیطی در افزایش این بیماری اظهار داشت: این عوامل تا یک سوم در افزایش سرطان‌ها موثر هستند و با افزایش آلودگی‌ها آمار سرطان نیز در این شهر در حال افزایش است.
فوق تخصص خون و سرطان در اصفهان تصریح کرد: افزایش آلودگی هوا در اصفهان با افزایش این بیماری در استان ارتباط مستقیم دارد و این بحران افراد را برای ابتلا به سرطان‌های خون و ریه مستعد می‌کند.
وی به ضرورت کنترل این سرطان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: سرطان ریه نسبت به سرطان‌های دیگر زود‌تر سبب مرگ افراد می‌شود و با افزایش آلودگی هوا میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز افزایش می‌یابد.
محمود‌زاده با اشاره به بیشترین سرطان‌های موجود در کشور‌ها اضافه کرد: در بیشتر جوامع آمار افراد مبتلا به سرطان‌های پوست بسیار است اما این نوع از سرطان در مقایسه با سرطان‌های دیگر مرگ و میر کم‌تری دارد.
وی با بیان اینکه درمان‌های سرطان باید از انتقال این بیماری به سایر نقاط بدن انسان جلوگیری کند، تاکید کرد: در صورت عدم تشخیص سلول‌های سرطانی این سلول‌ها از یک نقطه به نقاط دیگر منتقل می‌شوند و در صورت عدم درمان و عدم کنترل این بیماری سرطان به تمام بدن انسان پیشرفت می‌کند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول