اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به آمار‌های رسمی؛

فوت ناشی از سرطان 2 برابر شده است

خبرگزاری فارس: متخصص طب تسکینی در اصفهان گفت: بر اساس آمار‌های رسمی مرگ و میر ناشی از سرطان دو برابر شده است.

فوت ناشی از سرطان 2 برابر شده است
عبدالرحیم حزینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه طب تسکینی یکی از تخصص‌های ضروری مورد نیاز برای درمان بیماران سرطانی است، اظهار داشت: در حال حاضر مردم ایران درباره این تخصص اطلاعی ندارند و طب تسکینی باید در جامعه امروز نهادینه شود.
وی به پیشرفت‌های علم پزشکی و دنیای غرب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر و پس از گذشته سال‌ها متخصصان دنیای غرب به این نتیجه رسیده‌اند که سرطان تنها با شیمی درمانی، رادیو‌تراپی و جراحی قابل درمان نیست.
متخصص طب تسکینی در اصفهان با اشاره به اینکه امروزه سرطان درمان‌پذیر است اما علاج‌پذیر نیست، تصریح کرد: امروزه این بیماری به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و در برخی از موارد درمان موفقیت‌آمیز نبوده و منجر به مرگ و میر این بیماران می‌شود.
وی به آمار موجود در دنیا در ارتباط با مرگ و میر‌های ناشی از سرطان اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این آمار‌ها سالانه حدود 50درصد از افراد مبتلا به بیماری سرطان فوت می‌شوند.
حزینی با اشاره به آمار افراد فوت شده بر اثر بیماری سرطان در آمریکا تاکید کرد: در سال گذشته حدود 750هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به این بیماری فوت شده‌اند.
وی به آمار‌های ثبت شده در ایران در ارتباط با مرگ و میر‌های ناشی از سرطان اشاره کرد و بیان داشت: بیماری‌های سرطانی پس از حوادث و بیماری‌های قلبی، عروقی سومین عامل مرگ و میر در ایران محسوب می‌شود.
متخصص بیماری‌های خون و سرطان و طب تسکینی در اصفهان با اشاره به رشد بیماری‌های سرطانی در دنیا گفت: در سال 1384 و بر اساس آمار‌های ثبت شده مرگ و میر ناشی از سرطان در سطح کشور 30هزار نفر بوده اما این آمار در سال گذشته به 70هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: بر اساس آمار‌های رسمی مرگ و میر ناشی از سرطان دو برابر شده است و در جامعه امروز شرایط مختلف محیطی، جغرافیایی، نژادی و ژنتیکی سبب افزایش بیماری‌های سرطان می‌شود.
حزینی با اشاره به اینکه از استان‌های دیگر نیز برای درمان بیماری خود به اصفهان مراجعه می‌کنند، اضافه کرد: افزایش سن یکی از مهم‌ترین دلایل بروز سرطان در افراد است و کنترل این بیماری با استفاده از طب تسکینی در کنار مراحل درمانی آن محقق می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول