اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا سال 2020؛

جمعیت سرطانی دنیا 20 میلیون نفر می‌شود

خبرگزاری فارس: متخصص طب تسکینی در اصفهان گفت: جمعیت سرطانی موجود در تمام دنیا رو به رشد است و این تعداد تا سال 2020 به 20 میلیون نفر افزایش می‌یابد.

جمعیت سرطانی دنیا 20 میلیون نفر می‌شود
عبدالرحیم حزینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سرطان یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در دنیا است، اظهار داشت: این بیماری مزمن به یک معضل اجتماعی تبدیل شده و تمام جوامع بشری در پیشگیری و جلوگیری از این بیماری مزمن موفق نبوده‌اند.
وی به یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش سرطان در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: افزایش و کهولت سن از مهم‌ترین دلایل این موضوع است و بیش از نیمی از سرطان‌ها در سنین بالای 60 سال ایجاد می‌شود.
متخصص طب تسکینی در اصفهان با اشاره به اینکه سرطان یکی از بیماری‌های مزمن محسوب می‌شود، تصریح کرد: با افزایش سن سلول‌های انسان‌ها نا‌هنجار می‌شوند و با افزایش سن این سلول‌ها نا‌هنجار شده و ماهیت طبیعی خود را از دست می‌دهند.
حزینی با اشاره به اینکه تمام بافت‌ها سرطان‌زا است، اضافه کرد: نا‌هنجاری سلول‌ها از نقطه‌ای مانند چشم، پوست، خون، روده و دیگر بخش‌های بدن انسان آغاز می‌شود و با یک رشد غیر طبیعی تمام بدن انسان را فرا می‌گیرند.
وی تصریح کرد: افزایش بیماری‌های سرطانی با افزایش سن ارتباط مستقیم دارد و بیش از 65 درصد از سرطان‌ها پس از سنین 65 سال خود را نشان می‌دهند.
متخصص طب تسکینی در اصفهان با بیان اینکه سرطان از تاریخ باستان نیز وجود داشته است، تاکید کرد: سرطان یک بیماری جدید نیست و این بیماری از سال‌های گذشته با انسان‌ها بوده است.
وی به رشد جمعیت سرطانی در جامعه امروز اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 12 میلیون بیمار سرطانی در دنیا وجود دارد و تا سال 2020 این تعداد به 20 میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.
حزینی به عدم موفقیت کشور‌ها در راستای پیشگیری و جلوگیری از سرطان به عنوان یکی از مشکلات موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: تمام جوامع دنیا در راستای این موضوع از نظر علمی به بن بست رسیده‌اند و به منظور کنترل و پیشگیری از این معضل اجتماعی باید به ابعاد غیر درمانی آن توجه شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول