اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در ساری؛

یازدهمین کنگره ملی مغز و اعصاب کودکان آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری فارس: یازدهمین کنگره ملی مغز و اعصاب کودکان کشور در ساری آغاز به‌کار کرد.

یازدهمین کنگره ملی مغز و اعصاب کودکان آغاز به‌کار کرد
به گزارش خبرگزاری  فارس از ساری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح این کنگره ملی، اظهار داشت: 100 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که تعداد 80 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.
محمد مهدی ناصحی با اشاره به اینکه از این تعداد 50  مقاله به صورت سخنرانی و 30 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود، تصریح کرد: تب و تشنج، اختلالات حرکتی، جراحی مغز و اعصاب و نورومتابولیک چهار پنل در این کنگره هستند.
وی درباره محورهای یازدهمین کنگره ملی مغز و اعصاب کودکان ادامه داد: اختلالات سنجی کودکان، سر درد، جراحی مغز و اعصاب کودکان، توانبخشی کودکان و بیماری اعصاب محیطی کودکان از جمله محورهای این برنامه هستند.
ناصحی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران گام‌های بلندی در تولید علم برداشته، خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای هشت دانشکده و یک واحد بین‌الملل است که دستیابی به بالاترین جایگاه آموزشی از هدفگذاری‌های اصلی است.
استاندار مازندران نیز در این همایش ابراز داشت: بررسی آخرین دستاوردهای این حوزه از سلامت به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با همکاری انجمن اعصاب کودکان ایران، فرصت مناسبی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی این دانشگاه است.
سید علی‌اکبر طاهایی بیان داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی دستاورد انقلاب اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه در دین به واژه "صحت" بسیار پرداخته شده، اضافه کرد: صحت و امان دو نعمت بزرگ الهی هستند که در موضوعات دین به این دو مقوله پرداخته شده است.
استاندار مازندران خانواده را از سلول‌های بنیادی جامعه دانست  و یادآور شد: فرآیندهای تحولات اجتماعی می‌تواند باعث کاهش احساس ناامنی در خانواده‌ها شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: احساس ناامنی از نداشتن سلامتی اثرات نامطلوبی بر خانواده‌ها می‌گذارد.
طاهایی گفت: این بخش از دانش انسانی، گران بها است که در آن هیچ هدف غیر انسانی وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه "سلام " یکی از نام‌های خداوند است، ادامه داد: تا فریاد الله اکبر طنین‌انداز نشود، سلامتی و آرامش نصیب بشر نمی‌شود.
یازدهمین کنگره ملی مغز و اعصاب کودکان 25 تا 27 آبان در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال برگزاری است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول