اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار خراسان رضوی:

ایران توانایی حل نیازهای پزشکی کشورهای همسایه را دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی با اشاره به نگاه ویژه به توسعه توریسم‌درمانی در استان، گفت: ایران توانایی برطرف کردن نیازهای پزشکی کشورهای همسایه را دارد.

ایران توانایی حل نیازهای پزشکی کشورهای همسایه را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در افتتاحیه همایش پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی شرق کشور با تاکید بر رویکرد ویژه استان خراسان رضوی در ساخت مراکز بین‌المللی پزشکی در راستای توسعه صنعت توریسم‌درمانی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با برقراری ارتباط  پزشکی و بهداشتی با کشورهای همسایه می‌تواند نیازهای پزشکی آنان را برطرف کند.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران با جمعیتی 36 میلیون نفری محتاج به وارد کردن پزشک بود و این نیاز را با پزشکان هندی که حتی تخصص هم نداشتند برطرف می‌کرد ولی امروز با بیش از 70 میلیون نفر جمعیت دیگر احتیاجی به پزشکان خارجی نیست.
استاندار خراسان رضوی شهرت و جایگاه بالای پزشکان ایرانی در جهان را خاطرنشان و تصریح کرد: انقلاب اسلامی با ساخت دانشگاه‌های علوم پزشکی تصمیم به تربیت پزشک گرفت و از سویی دیگر علاقه جوانان ایرانی به این رشته دلیلی بر رشد علم پزشکی در ایران شده است.
وی پژوهش را کارخانه تولید علم و پایه اصلی تولید ثروت خواند و بیان داشت: پژوهش در هر علوم سبب رونق و افزایش کمی و کیفی آن علم می‌شود.
وی افزود: امروز شاهد هستیم که ایران در 10 علم برتر دنیا جزو 10 کشور برتر دنیا قرار دارد و این درحالی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچکدام از این 10 علم جایگاهی نداشتیم.
صلاحی استقلال جمهوری اسلامی در تمام زمینه‌ها را رمز موفقیت ایران دانست و اظهار داشت: خیلی‌ها فکر می‌کردند اگر بورس ایران با کشورهای پیشرفته مرتبط نباشد نمی‌تواند رقابت کند اما در بحران اقتصادی که اروپا و آمریکا را دربرگرفته شاهد هستیم که ایران تنها کشوری است که ضربه کمتری از این بحران خورده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول