اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل فرودگاه‌های فارس خبر داد:

واگذاری فرودگاه زرقان به ارگان‌های دولتی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: آمادگی واگذاری فرودگاه زرقان را به ارگان‌های دولتی به شرط پروازهای تجاری داریم.

واگذاری فرودگاه زرقان به ارگان‌های دولتی
حمیدرضا سیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه فرودگاه زرقان به دلیل قرار گرفتن در میان کوه‌ها امکان پروازهای مسافری و تجاری را ندارد اظهار داشت: آمادگی واگذاری فرودگاه زرقان به ارگان‌های دولتی به مدت 10 سال به صورت رایگان را داریم.
وی افزود: ارگان‌های دولتی می‌توانند 10 سال به صورت رایگان از فرودگاه زرقان به عنوان فرودگاه تجاری استفاده کرده در صورتی که در یک سال نخست تمام تجهیزات فرودگاه تجاری را مهیا کنند.
این مقام فرودگاهی با اشاره به اینکه می‌خواهیم سرویس‌دهی فرودگاه را یک و نیم برابر کنیم اضافه کرد: در این راستا عملیات اجرایی شش پروژه در فرودگاه شیراز از جمله ترمینال داخلی با مساحت 7 هزار و 800 متر مربع و پارکینگ طبقاتی با مساحت 260 هزار متر مربع در پنج طبقه با جمع اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال تا هفته نخست آذر ماه سال جاری آغاز می‌شود.
سیدی بیان کرد: عملیات اجرایی ساخت ساختمان پلیس با مساحت 2 هزار متر مربع، ساختمان آتش‌نشانی و ایمنی با مساحت یک‌هزار و 600 متر مربع و محوطه‌سازی فرودگاه با 80 هزار متر مربع نیز با جمع اعتباری بالغ بر 44 میلیارد ریال آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت ترمینال اصلی با مشارکت استانداری فارس یا اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال نیز آغاز می‌شود.
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به حذف گیت‌های فرودگاه و تکریم مسافران بیان کرد: از نیروهای امنیتی نامحسوس برای امنیت فرودگاه استفاده می‌شود.‌
وی خاطرنشان کرد: فرودگاه شیراز نخستین فرودگاه کشور است که با معیارهای کیفیت و کارآمدی بهتر گواهینامه استاندارد فرودگاه‌های کشور را دریافت کرده است.
سیدی اضافه کرد: فرودگاه شیراز برای صادرات بار هیچ محدودیتی ندارد و آمادگی دارد با مشارکت بخش خصوصی ساخت انبار کالا، سردخانه و دیگر امکانات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد و هیچ محدودیتی برای نشست و برخواست‌های پروازهای باری ندارد.
این مقام فرودگاهی خاطرنشان کرد: یکی از جدی‌ترین مشکلات توسعه فرودگاه شیراز عدم پرداخت بدهی‌های شرکت‌های هواپیمایی بوده که موجب عدم سرویس‌دهی مطبوب‌تر شده است.
مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس تصریح کرد: اگر شرکت‌های هواپیمایی بدهی‌های خود را در اسرع وقت پرداخت نکنند برای پروازهای جدید خود با محدودیت مواجه می‌شوند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول