اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار رامسر خبر داد:

آماده سازی باند فرودگاه رامسر تا پایان سال 90

خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر گفت: پیش‌بینی می‌شود باند فرودگاه رامسر تا پایان سال 90 به بهره‌برداری برسد.

آماده سازی باند فرودگاه رامسر تا پایان سال 90
به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمد صالح رضاخانی شب گذشته در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان که با حضور روسای دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری رامسر برگزار شد،با تبریک به مناسبت عید بزرگ ولایت در مورد پروژه‌های نیمه کاره رامسر اظهار داشت: در این جلسه بنا را بر آن گذاشته‌ایم تا با بررسی نقاط ضعف و قوت پروژه‌های شهرستان رامسر به روند اجرایی آنها سرعت ببخشیم.
وی گفت: پروژه فرودگاه رامسر که مصوبه دور اول سفر ریاست جمهور است در حال حاضر با دو پیمانکار  در دو بخش تطویل باند فرودگاه و سازه‌های جانبی در حال فعالیت است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 90 باند فرودگاه آماده شود.
رضاخانی ادامه داد: در بخش ساختن سازه‌های جانبی ، پیمانکار آن از سوی وزارت راه انتخاب شده و  این پیمانکار برای ناوبری تجهیزات خود را آماده کرده است و اکنون پیگیر هستیم که  با تزریق اعتبارات لازم این پروژه نیز با توجه به اینکه عملکردش از موعد قرارداد نیز جلوتر است، از روند خوبی برخوردار شده و راندمان کار به لحاظ ساخت و ساز محسوس شود.
* تصفیه خانه رامسر
وی در مورد تصفیه خانه رامسر نیز تصریح کرد: این پروژه در سال 90 به یکباره به دلیل نبود اعتبار از کار بازماند، اما با پیگیری‌های انجام شده به صورت شبانه‌روزی اکنون به این پروژه 800 میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده و برای ادامه کار از نظر ما مشکلی وجود نداشته و باید قرار داد با پیمانکار منعقد شود.
فرماندار رامسر خاطرنشان کرد: با وجود تخصیص اعتبار شاهد هیچ حرکتی در تصفیه خانه نیستیم و مسئولان ذیربط باید به فکر تسریع در این پروژه باشند.
وی به وضعیت نامناسب آب شهرستان رامسر اشاره کرد و گفت: این مسئله نگرانی مردم را هم به همراه دارد و حتی برای استفاده اولیه نیز مناسب نیست مسئولان مرتبط با این پروژه باید با جدیت زیاد این امر را پیگیری کنند.
 وی در مورد شبکه‌های زیرزمینی آب رامسر نیز اظهار داشت: در این زمینه مکاتباتی انجام شد و پیگیری لازم انجام و در این بخش توانستیم مبلغ 2 میلیارد تومان به آن اختصاص دهیم و امیدواریم با تامین باقیمانده اعتبار از وزارت نیرو برای استفاده بهینه از آب، تصفیه‌خانه شبکه آبرسانی رامسر نیز اصلاح شود، زیرا در غیر این صورت حتی اگر تصفیه خانه هم آماده بهره‌برداری شود، مشکل جدی در زمینه آب رامسر باقی می‌ماند.
*ساختمان کنوانسیون تالاب‌ها
رضاخانی در مورد ساختمان کنواسیون تالاب‌ها در این شهرستان نیز اظهار داشت: ساختمان کنواسیون تالاب‌ها تاکنون اسکلت فلزی آن بنا نهاده شده است و تاکید ما بر آن است که با توجه به قول داده شده در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد که البته در این زمینه هم فرمانداری رامسر و هم محیط زیست استان و شهرستان پیگیری‌های قابل قبولی را تاکنون داشته‌اند.
نماینده عالی دولت در شهرستان رامسر در بخش دیگر سخنان خود در ارتباط با جایگزین کردن ساختمان بیمارستان فعلی به جای ساختمان‌های جدید که جزء مصوبات دور سوم سفر ریاست جمهور بوده و دانشگاه بین‌المللی و پرستاری رامسر نیز بیان داشت: در این زمینه نیز مکاتبات لازمه انجام شده و پروژه جایگزین بیمارستان برای مجوز گرفتن کمیسیون 215 برنامه پنجم در انتظار است و در تلاشیم تا این مجوز اخذ شود.
وی در بحث شهرک دامپروری نیز گفت: به طریقی مقتضی با وزیر جهاد کشاورزی این پروژه را دنبال کردیم و با توجه به پیشرفت فیزیکی که این پروژه دارد، امید است  این شهرک نیز به اتمام رسیده و نهایی شود.
فرماندار رامسر در ادامه در مورد پل صفارود نیز یادآور شد: مذاکراتی در این زمینه انجام شده و در حال حاضر به دنبال آن هستیم که از راهی مناسب و با یک کار مشاوره‌ای و تامین اعتبار لازم این پل نیز به سرانجام خوشی برسد.
وی به روسای ادارات  تاکید کرد که باید به پروژه‌هایی که دارای اعتبار بوده و به آنها اعتبار تخصیص داده شده است، توجه داشته باشند و با سرکشی از پروژه‌ها اگر مشاهده کردند که پروژه‌ای با وجود داشتن اعتبار و یا تخصیص اعتبار کاری صورت نمی‌گیرد حتما آن را با فرمانداری هماهنگ کنند تا عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع و یا ادامه پیدا کنند.
وی اذعان داشت: تخصیص اعتبار زمانی صورت می‌گیرد که پیشرفت فیزیکی آن پروژه بالا باشد و لازمه آن تقویت و سرکشی در رایزنی از سوی روسای ادارات است.
*چهار بانده کردن جاده شرقی رامسر
وی همچنین در مورد چهار بانده کردن جاده شرقی رامسر از چالکرود تا پل سایپا نیز گفت: بخش عمده کار این پروژه به اتمام رسیده است و قرار بود در آبان ماه به بهره‌برداری برسد اما وجود برخی نواقص موجب شد تا مجددا بازنگری شود و به محض رفع این نواقص این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین مشکل روشنایی آن مسیر نیز در اجرای همین پروژه دیده شده است که مشکل این بخش نیز برطرف شده و قطعا رضایتمندی مردم و کاهش تصادفات را به همراه دارد.
فرماندار  رامسر در پایان ، یکی از بحث‌های مهم پیش روی کشور را حضور  مردم در انتخابات و آماده کردن پروژه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان آنچه مهم است به بهره‌برداری رساندن پروژه‌ها است و مردم باید ببینند که ادارات و فرمانداری در تلاش برای اجرایی کردن پروژه‌ها هستند که این مهم به عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بخش پروژه‌های عمرانی  برمی‌گردد.
به گزارش فارس؛ فرماندار رامسر در بخش‌های مختلف در مورد پروژه‌های رامسر از مدیران ادارات توضیح خواست و مدیران هم به سوالات فرماندار پاسخ دادند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول