اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

توسط دانشجوی قزوینی صورت گرفت؛

اختراع عایق سازه‌ای غیر باربر چند منظوره

خبرگزاری فارس: دانشجوی دانشگاه آزاد قزوین اختراع خود را با عنوان «طراحی و ساخت عایق سازه‌ای غیر باربر چند منظوره» به ثبت رساند.

اختراع عایق سازه‌ای غیر باربر چند منظوره
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد قزوین، این دانشجوی مخترع دانشگاه آزاد قزوین بیان کرد: یکی از مهمترین مسائل روز دنیا، صرفه جویی در مصرف انرژی است که این صرفه‌جویی به علت استفاده بیشتر در ساختمان‌ها نمود پیدا می‌کند و با توجه به کاهش انرژی‌های فسیلی و افزایش قیمت آنها و استفاده از عایق‌های مناسب، بسیار ضروری به نظر می‌رسد.
جواد یوسفی ادامه داد: اجباری شدن عایق کاری در ساختمان‌ها به خصوص عایق کاری حرارتی و صوتی در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، شاید راه حل مناسبی برای صرفه‌جویی و بهینه‌سازی و مصرف انرژی در ساختمان‌ها باشد اما هزینه‌های بالای عایق کاری و همچنین نواقص بعضی از عایق‌ها باعث شد تا با طراحی این عایق، تحولی نوین در صنعت عایق کاری ساختمان‌ها صورت گیرد.
وی در خصوص محاسن این عایق افزود: ترکیب این عایق سبب می‌شود که ضمن افزایش کیفیت، از انتقال حرارت، صدا و امواج خاص جلوگیری شده همچنین شاهد کاهش هزینه‌ها نیز باشیم؛ در ضمن وزن سازه‌ها با این عایق کاهش پیدا می‌کند و می‌تواند همراه با آجر و موزائیک در تیغه بندی‌های ساختمان استفاده شود البته مقاومت در برابر آتش سوزی و محیط های اسیدی از دیگر ویژگی‌های این عایق است همچنین سبکی، قابلیت رنگ پذیری، مقاومت مناسب در برابر ضربه و فشار و از همه مهمتر قیمت تمام شده کمتر نسبت به مصالح ساختمانی همچون آجر معمولی، از دیگر قابلیت‌های این عایق است.
دانشجوی کارشناسی رشته معماری دانشگاه آزاد قزوین خاطرنشان کرد: از این محصول می‌توان در ساخت مستقیم دیوارهای غیر باربر و همچنین در کف و سقف استفاده کرد.
وی اظهار کرد: این طرح همچنین در حال انجام مراحل دریافت استانداردهای داخلی و بین‌المللی ساختمان از سوی سازمان نظام مهندسی و ساختمان است که امیدوارم با دریافت استانداردهای لازم، روند تجاری سازی آن نهایی شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول