اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از هر نخبه؛

یک اختراع در جشنواره نوآوری و شکوفایی پذیرفته می‌‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان یزد گفت: در جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی، از هر نخبه فقط یک اختراع مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

یک اختراع در جشنواره نوآوری و شکوفایی پذیرفته می‌‌شود
حبیب زارع امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد در مورد فرآیند ثبت اختراع در جشنواره منطقه‌ای نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: اختراعاتی که سال ثبت آنها 1385 و بعد از آن باشد، مجاز به ثبت‌نام بوده و برای اختراعات در حوزه پزشکی و دارویی، داشتن تأییدیه از مراجع ذی‌صلاح الزامی است.
وی خاطرنشان کرد: نام ثبت‌کننده اختراع در سامانه و نیز ارائه کننده اختراع در نمایشگاه باید در گواهی ثبت اختراع ذکر شده باشد.
زارع عنوان کرد: در صورتی که طرح مخترعان در جشنواره‌های مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان از جمله خوارزمی جوان و بین‌المللی، رازی و شیخ بهایی، بعد از سال 1386حائز رتبه‌های اول تا سوم کشوری شده است، باید از ثبت‌نام آنها خودداری شود زیرا این طرح‌ها مشمول تسهیلات بالاتری هستند که مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفاتر استانی بنیاد ملی نخبگان از آن آگاه شوند.
وی افزود: تسهیلات سطح سه اختراعات که توسط داوری در جشنواره‌های منطقه‌ای اعطا می‌شود به طرح‌های یاد شده تعلق نمی‌گیرد، ضمن اینکه طرح‌های برگزیده جشنواره‌های یاد شده در سال‌های قبل از 1386 می‌توانند برای ارزیابی در جشنواره‌های منطقه‌ای ثبت‌نام کنند.
زارع با اشاره به اینکه مخترع فقط می‌تواند یک اختراع را برای داوری ارائه کند، عنوان کرد: با توجه به معیارهای داوری از قبیل مسائل علمی، نوآوری، کاربردی بودن و قابلیت تجاری‌سازی لازم است مخترع بهترین اختراع خود را برای داوری ارائه کند.
رئیس بنیاد نخبگان یزد ادامه داد: در صورتی که پس از داوری اولیه، اختراع محقق برای شرکت در نمایشگاه انتخاب شود، 200هزار ریال هزینه ثبت‌نام دریافت خواهد شد که شرایط و نحوه دریافت هزینه ثبت‌نام پس از انتخاب مخترع اطلاع‌رسانی خواهد شد.
زارع تأکید کرد: افرادی که بیش از یک اختراع را در پورتال ثبت‌نام کنند، تمام اختراعات آنها از روال داوری حذف خواهد شد.
وی اعلام کرد: ارسال تصویر گواهی ثبت اختراع و تصویر تأییدیه اختراع از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اختراعات در زمینه پزشکی و دارویی برای ثبت‌نام ضروری است به همین دلیل مخترعان قبل از آغاز فرآیند ثبت‌نام نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول