اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان؛

فیلم‌های کودک و نوجوان در 52 شهر نمایش داده می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره بیست و پنجم فیلم‌های کودک و نوجوان در هشت استان گفت: 52 شهر و شهرستان نیز شاهد نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان هستند.

فیلم‌های کودک و نوجوان در 52 شهر نمایش داده می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید رجبی‌فروتن صبح امروز در حاشیه آیین افتتاح بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بیست و پنجم فیلم کودک و نوجوان نسبت به سال‌های گذشته از رشد و جهش چشمگیری برخودار است و نوعی رکورد به شمار می‌رود.
وی بیان داشت: 19 تهیه کننده سال جاری فیلم‌های بلند خود را به جشنواره ارسال کردند که در نهایت 16 کار گزینش شد و در روزهای برپایی جشنواره شاهد نمایش آنها هستیم.
فروتن با اشاره به بهره‌مندی و برخورداری فیلم‌های بیست و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از فناوری‌های دیجیتالی افزود: اتکای سینمای کودک بر فانتزی و تخیل است و این فناوری بستر و امکان جلوه‌های ویژه تصویری را برای کودکان فراهم کرده است.
وی ابراز داشت: با این امکانات علاوه بر اینکه می‌توان صحنه‌های خیالی را به زیبایی و با شکل و شمایل جدید خلق کرد، دست فیلمساز نیز برای روایت داستان باز است.
فروتن با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره بیست و پنجم فیلم‌های کودک و نوجوان در هشت استان تصریح کرد: در این زمینه 52 شهر و شهرستان نیز شاهد نمایش فیلم های کودک و نوجوان هستند که این اقدام در نوع خود بی‌نظیر است.
وی عنوان کرد: اعتقاد ما بر گسترش و ایجاد فرصت برابر برای همه اقشار جامعه است، لذا تلاش شد تا دیگر هموطنان نیز از برنامه‌های جشنواره برخوردار شوند و چنین برنامه‌های بزرگی مختص کلان شهرها نباشد.
فروتن گفت: یکی از ویژگی‌های بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان، اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله تجلیل از شهدای نوجوان و اختصاص جایزه شهید بهنام محمدی است.
وی اظهار داشت: فیلم‌هایی که مضمون و محتوایی در ارتباط با حوزه دفاع مقدس دارند، موفق به دریافت جایزه این شهید نوجوان که نام و یاد پرآوازه‌ای در تاریخ دفاع مقدس ما دارد، می‌شوند.
مدیرکل دفتر همکاری‌های سمعی و بصری و نمایش خانگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سینمای کودک و نوجوان ویژگی‌های بی‌بدیلی دارد که اگر با راز و رمز آن‌ آشنا نباشید و راه برقراری ارتباط با مخاطب کودک و نوجوان را ندانید، عمر کوتاهی خواهید داشت.
فروتن بیان داشت: به این دلیل هنرمندان حاضر در کارنامه سینمای کودک و نوجوان سعی کردند که کوله‌بار تجربه‌های خود را در عرصه کودک و نوجوان روز به روز غنی و پربار‌تر کنند تا بتوانند مختصات کودک ایرانی را تبیین و مشخصات ویژه‌ای به آن ببخشند.
وی افزود: با توجه به سینماگران شاخص در عرصه کودک و نوجوان به نظر می‌رسد، می‌توانیم این باور را داشته باشیم که سینمای ایران ژانر اختصاصی خود را کودک و نوجوان انتخاب کردند و شاهد تکامل زبان سینمایی آنها در این سال‌ها هستیم.
فروتن نقطه عطف و اوج فعالیت‌های این سینماگران را در جشنواره کودک و نوجوان سال جاری عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های سینماگران شهرستانی معمولا به آثار کوتاه‌، مستند و ویدیویی خلاصه می‌شود، زیرا مرکز ثقل فعالیت‌های سینمایی بلند کشور در تهران است و معمولا هنرمندان برای این بخش به تهران مراجعه می‌کنند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان سال 75 در استان کرمان ابراز داشت: کرمان یکی از شهرهایی بود که مطالعات برگزاری این جشنواره بر روی آن انجام شد و استعداد و ظرفیت آن را داشت.
فروتن تصریح کرد: اما در سال 75 تعدادی از سینماهای این شهر را از دست دادیم و اکنون شاهد تعطیلی آنها هستیم و این امر به عنوان درد بزرگ هنری است.
وی خاطرنشان کرد: این مطالبه به حق مردم و اهالی فرهنگ و هنر است که ظرفیت‌های موجود به کار گرفته شود و از نعمت‌های موجود بهره‌ ببرند.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول