اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

پوپک ماهنامه برتر نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات؛

پایگاه‌های مجازی کودک و نوجوان ایجاد شود

خبرگزاری فارس: سردبیر ماهنامه پوپک از کسب رتبه برتر این نشریه در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها خبر داد.

پایگاه‌های مجازی کودک و نوجوان ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام عبدالله حسن‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هجدهمین نمایشگاه مطبوعات فرصتی فراهم کرد تا اصحاب رسانه و مطبوعات مخاطبین خود را از نزدیک ببینند و با نحوه کار و فکر آنها از نزدیک آشنا شوند.
وی افزود: مخاطبین کودک و نوجوان شور و اشتیاق خاصی دارند تا دست‌اندرکارن نشریات مربوط به خودشان را ببینند و با نحوه آماده شدن نشریه آشنا شوند؛ به همین دلیل غرفه‌های مربوط به کودکان همواره با شور و نشاط بیشتری نسبت به دیگر غرفه‌ها همراه است.
سردبیر نشریه پوپک ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نمایشگاه بین‌اللملی مطبوعات و خبرگزاری‌ها 18 نشریه دارد که سه نشریه، پوپک، سنجاقک و مه یار در حوزه کودک و نوجوان در این زمینه فعال هستند.
وی گفت: استقبال کودکان و نوجوانان از این غرفه‌ها در نمایشگاه همیشه خوب بوده و این غرفه‌ها جزو غرفه‌های شلوغ نمایشگاه محسوب می‌شدند.
حسن‌زاده ابراز داشت: این نمایشگاه سبب شد تا دست‌اندرکاران این سه نشریه از نزدیک با مخاطبان، مشترکین و برخی نویسندگان خود که از راه دور با نشریه در ارتباط بودند؛ آشنا شوند.
وی افزود: دست‌اندرکاران نشریه این استقبال خوب کودکان و نوجوانان را غنیمت دانسته و برنامه‌های جانبی مانند مسابقات مختلف و ایستگاه نقاشی برای آنان توسط روحانیون برگزار کردند.
سردبیر نشریه پوپک از مسئولین خواست اهتمام خود را در حمایت از غرفه‌های کودک و نوجوان در این نمایشگاه بیشتر کنند تا رضایت هرچه بیشتر این گروه جلب شود.
وی با اشاره به انتخاب شدن نشریه پوپک به عنوان نشریه برتر در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات افزود: این موضوع علاوه بر زیاد کردن شور و اشتیاق ما در مجموعه، مسئولیت جدیدی را در ارتباط با بهبود فعالیت‌هایمان به دنبال دارد.
حسن‌زاده عنوان کرد: نشریه پوپک در طول 18 سال سابقه در زمینه پاسخگویی به نیازهای کودکان و نوجوانان تلاش کرده و در این مدت حتی یک ماه نیز انتشار خود را به تاخیر نیانداخته است.
وی در خصوص میزان استقبال از این نشریات خاطرنشان کرد: مخاطبین این نشریه کودکان هستند که والدینشان برای خرید احتیاجات آنان تصمیم می‌گیرند در حالی که هنوز در کشور ما یک بسته فرهنگی در سبد خانوارها تعریف نشده است.
سردبیر نشریه پوپک ادامه داد: درست این است که هر خانواده یک بسته فرهنگی شامل یک نشریه برای پدر خانواده، یک نشریه برای مادر و نشریاتی مخصوص فرزندان با توجه به رده سنی آنها داشته باشد.
وی افزود: از آنجا که مخاطبین ما در مدارس هستند در نظر داشتیم تا از طریق مدارس مجلات خود را به مخاطبین خود معرفی کنیم اما آموزش و پرورش اجازه حضور نشریات دیگر غیر از مجله رشد را در مدارس نمی‌دهد.
حسن‌زاده اظهار کرد: بهانه آنها این است که استانداردهای آموزشی در این نشریات رعایت نشده است در حالی که نوشته‌ها و اشعار دست‌اندرکاران نشریات دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در کتب درسی و مجلات رشد به چاپ می‌رسد.
وی با اشاره به ضرورت کار برای کودک و نوجوان در عرصه مجازی خاطرنشان کرد: باید پایگاه‌های اینترنتی با شرایطی برای بازی و سرگرمی و در عین حال آموزش کودکان ایجاد شود که این موضوع به همت مسئولان و اختصاص بودجه کافی نیازمند است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول