اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر کل جهاد کشاورزی زنجان تاکید کرد:

نیاز زنجان به صنایع تبدیلی در برخی محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیر کل جهاد کشاورزی زنجان گفت: در برخی محصولات کشاورزی استان زنجان هیچ صنایع تبدیلی ایجاد نشده است.

نیاز زنجان به صنایع تبدیلی در برخی محصولات کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا نهاوندی پور شامگاه دوشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع غذایی، نان، شیرینی و صنایع تبدیلی کشاورزی و صنعت مرغداری، دامپروری، شیلات و آبزیان در نمایشگاه بین‌المللی کاسپین زنجان با اشاره به تولید دو میلیون و 300 هزار تن محصولات کشاورزی در استان زنجان اظهار داشت: 250 هزار تن از این محصولات تولیدی دامی و شیلاتی هستند.
وی مقدار تولید محصولات باغی را در استان زنجان 400 هزار تن اعلام کرد و افزود: سالانه یک میلیون 600 هزار تن نیز محصولات زراعی در استان زنجان تولید می‌شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان از فراهم بودن صنایع تبدیلی برای اغلب محصولات کشاورزی در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: گندم، زیتون، برنج و لبنیات از جمله 65 محصول کشاورزی استان زنجان هستند که صنایع تبدیلی آنها در استان زنجان به حد اشباح رسیده است.
وی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای که برای تولید برخی محصولات در سطح استان برنامه‌ریزی شده است، گفت: به هنگام به ثمر رسیدن طرح‌های توسعه‌ای نیاز به ایجاد صنایع تبدیلی جدید هم پیدا می‌شود.
نهاوندی‌پور میزان تولیدات لبنی استان زنجان را 500 هزار تن عنوان کرد و افزود: مصرف مردم استان در حدود 250 هزار تن است.
وی با اشاره به مازاد تولید محصولات لبنی در استان زنجان تاکید کرد: نیمی از ظرفیت صنایع تبدیلی محصولات لبنی در استان زنجان خالی مانده است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان اضافه کرد: اگر محصولات کشاورزی به بازار ارائه شده به صورت بسته بندی را 600 هزار تن در نظر گرفته شود، هنوز کاری برای بخش عظیمی از محصولات انجام نشده است.
وی با اشاره به تولید 170 هزار تنی سیب زمینی در استان زنجان تاکید کرد: سیب زمینی از جمله محصولاتی است که هیچ کاری در صنایع تبدیلی آن انجام نشده است.
نهاوندی پور ادامه داد: سیر از دیگر محصولات کشاورزی استان زنجان است، که هیچ صنایع تبدیلی برای آن در سطح استان شکل نگرفته است.
وی با اشاره به آغاز فعالیت خوشه‌های تولیدی خانگی  در سطح استان زنجان تصریح کرد: این خوشه‌ها در بخش کشاورزی بیشترین فعالیت را داشته است.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان زنجان از آماده بودن  طرح‌هایی در 27 رشته برای ارائه به فعالان اقتصادی خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی ضمن ارائه طرح به متقاضیان، آماده ارائه آموزش‌های لازم به آنها هم هست.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی استان زنجان آماده صدور مجوز و هر گونه تسهیلاتی که به گسترش صنایع تبدیلی کمک کند است.
نهاوندی‌پور بر استقبال از صنایع و دستگاه‌های تولیدی تاکید کرد که بتوان آنها را در خانه‌ها مستقر کرد، چرا که این امر به رونق صنایع تبدیلی در سطح استان کمک شایان توجهی می‌کند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول